خبرگزاری کار ایران

رئیس شبکه دامپزشکی گناباد خبر داد؛

کشتار بهداشتی بیش از ۲۶۵ هزار قطعه مرغ در گناباد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۴۸۳

رئیس شبکه دامپزشکی گناباد از کشتار بهداشتی بیش از ۲۶۵ هزار قطعه مرغ طی دو ماهه اول سال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، علیرضا متقی گفت: براساس قانون سازمان دامپزشکی کشور نظارت بر تولید و عرضه فرآورده های خام دام و طیور از وظایف سازمان دامپزشکی است.

وی افزود: در راستای انجام این وظیفه کنترل‌های بهداشتی لازم در همه مراحل تولید انواع دام و طیور و نیز در خصوص فرآوری و توزیع انواع فرآورده‌های خوراکی و غیر خوراکی با منشاء دام و طیور از سوی شبکه دامپزشکی اعمال می شود که بازرسی گوشت در کشتارگاه های طیور با واگذاری از طریق نظارت بهداشتی دامپزشکان بخش خصوصی و نظارت عالیه شبکه دامپزشکی از اهم این اقدامات است.

وی ادامه داد: در دو ماهه اول سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۶۵ هزار و ۸۶۵ قطعه مرغ گوشتی در کشتارگاه طیور شهرستان گناباد کشتار و مورد بازرسی بهداشتی قرار گرفته است که در مجموع تعداد ۲۶۲ هزار و ۳۵۹ قطعه به وزن ۵۰۶ هزار و ۱۱۲ کیلوگرم سالم و تعداد ۳۵۰۶ قطعه مرغ گوشتی به وزن ۴۶۶۸ کیلوگرم ضبط و معدوم شده است.

متقی از عموم شهروندان تقاضا کرد که گوشت مورد نیاز خود را صرفا از مراکز مجاز و مورد تایید دامپزشکی خریداری کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز