خبرگزاری کار ایران

امام جمعه اردبیل:

استخدام های سفارشی حرام قطعی است وهر چه در ازای آن گرفته شود حرام دیگر است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۱۱۷۱

امام جمعه اردبیل با تاکید بر لزوم پرهیز مدیران از استخدام های سفارشی اظهار داشت: ظرفیت های استخدامی در کشور جزو حقوق عامه است و باید بر اساس عدالت و قانون تقسیم شود بی عدالتی در این باب هم ایمان سوز است.

به گزارش ایلنا، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه با تاکید بر لزوم پرهیز مدیران از استخدام های سفارشی اظهار داشت: ظرفیت های استخدامی در کشور جزو حقوق عامه است و باید بر اساس عدالت و قانون تقسیم شود بی عدالتی در این باب هم ایمان سوز است و هم باور سوز دو چیز نظام عدالت را در جامعه بهم می ریزد یکی جهت حبّ مال است و دیگری حبّ اولاد

وی افزود: کسی از باب حبّ اولاد به نماینده مجلس مراجعه می‌کند دستور استخدام می گیرد چنین استخدامی قطعاً حرام و هر چه در ازاء آن گرفته شود حرام دیگر است یعنی انسان سی سال به حرام خوری مبتلا می شود.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: ما باید با تمام توان با استخدام های سفارشی مبارزه کنیم امروز قدم اول را برمی داریم من از تمام مدیران کل می خواهم اگر نامه وزیر به آنها آمده تمام نامه های نمایندگان را که از وزیر دستور استخدام برای افراد خاص گرفته‌اند منتشر کنند اگر اعلام نکنید شریک جرم و مشغول ذمه یک ملت هستید قانون چنین اجازه ای را نه به وزیر و نه به مدیر و نه به نماینده نمی دهد ولی وزیر از ترس استیضاح به مدیر مربوط دستور استخدام افراد خاص را می دهد تمام مدیرانی که حریت، تدین و ترس از آخرت دارند مقاومت کرده‌اند ولی مدیر وابسته به ریاست هم به ملت خیانت کرده و هم به دین و هم ایمان خود آتش زده است.

آیت الله عاملی تصریح کرد: از آقای رئیس جمهور می خواهم به وزیران دستور موکد دهد که با خضوع در برابر نماینده آبروی نظام و انقلاب را نبرند برای ما پذیرفته نیست که یک وزیر بگوید من در اثر فشار نماینده به مدیر خود دستور استخدام نوشته ام ولی به مدیر خود گفته‌ام عمل نکند! حل ریشه ای مسئله این است که ما باید در سیستم انتخاباتی خود تجدید نظر کنیم سیستم انتخاباتی ما نماینده را مدیون می‌کند این مدیونیت بلای خانمان‌سوز است یک نتیجه آن تملق پروری مشمئزکننده است از اهالی مکرم هم می خواهم هرگاه متوجه شدند نماینده ای چنین خلافی را مرتکب شده تکلیف خود را با او مشخص و دین خود را به کشور و ملت اداء کنند.

وی خاطرنشان کرد:به مدیران می گویم از انتشار دستورهای وزیر که توسط نماینده گرفته شده نترسید آنها را منتشر کنید اگر نماینده ناراحت شد بگویید اگر کار خوب کردی چرا ناراحتی ؟ اگر کار بد کردی حق توبیخ مرا نداری خودت را باید ملامت کنی که کاری کردی که از اطلاع ملت می ترسی!

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز