خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان خبرداد؛

ثبت تصاویر حضور گونه کل و بز وحشی در زیستگاه‌های آزاد پلدختر

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۱۱۲۱

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از ثبت تصاویر کم سابقه از حضور گونه کل و بز وحشی در یکی از زیستگاه‌های آزاد پلدختر، همزمان با روز جهانی تنوع زیستی خبر داد.

به گزارش ایلنا ، علی سالاروند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با روز جهانی تنوع زیستی، تصاویر زیبایی از حضور گونه حمایت شده کل و بز وحشی در یکی از زیستگاه‌های پلدختر به ثبت رسیده است.

وی در این خصوص افزود: آخرین مشاهده این گونه ارزشمند در این منطقه مربوط به سالیان بسیار گذشته و شاید بتوان گفت به قریب ۳۰ الی ۴۰ سال گذشته، برمی‌گردد.  

 مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با ابراز خرسندی از این موضوع؛ آموزش و فرهنگ‌سازی، ارتقا سطح حفاظتی و امنیتی زیستگاه‌ها و از همه مهم‌تر همراهی و همکاری قابل تحسین جوامع محلی را از مهمترین عوامل در بازگشت و احیاء مجدد گونه‌های ارزشمند جانوری استان عنوان نمود و ابراز امیدواری کرد که این اتفاق میمون، سرآغازی بر افزایش جمعیت گونه‌های ارزشمند جانوری و گیاهی در سطح استان خواهد بود. 

سالاروند افزود: منطقه‌ای که حضور این گونه تحت حمایت در آن ثبت شده است، جزء مناطق و زیستگاه‌های آزاد می‌باشد که تمهیدات لازم برای افزایش سطح حفاظتی منطقه مورد نظر اندیشیده شده است.

وی با برشمردن ارزش‌های حیات‌وحش بعنوان امانت الهی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، زیست محیطی، زیبایی شناختی و غیره، از عموم هم استانی‌های عزیز جهت حفاظت از محیط زیست و تنوع زیستی استان زیبای لرستان دعوت کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز