خبرگزاری کار ایران

ارسال ۳۳۰ اثر به جشنواره بین المللی شعر ترکی آذری رضوی آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۱۰۱۷

رئیس هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری آذربایجان‌غربی از ارسال ۳۳۰ اثر داخلی و خارجی به دبیرخانه هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر ترکی آذری رضوی استان آذربایجان‌غربی خبرداد.

به گزارش ایلنا، علیرضا نوروزی در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه ۳۳۰ اثر داخلی و خارجی به دبیرخانه هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر ترکی آذری رضوی  آذربایجان‌غربی  ارسال شده است گفت: از این تعداد ۲۰ اثر خارجی و ۳۱۰ اثر داخلی است.

نوروزی ادامه داد: همچنین تعداد شرکت‌کنندگان در هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر ترکی آذری رضوی  آذربایجان‌غربی را ۳۲ نفر بانوان، ۱۱۵ نفر را آقایان و ۱۲ نفر شاعر خارجی تشکیل می‌دهند.

رئیس هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری  آذربایجان‌غربی افزود: آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، خراسان رضوی، اردبیل، قم، البرز،  تهران،  همدان، زنجان،خوزستان و گیلان استان‌های شرکت کننده و ترکیه و عراق کشورهای خارجی شرکت کننده در این رویداد هستند.

نوروزی برگزاری عصر شعر در استان‌های آذربایجان‌شرقی، اردبیل،  زنجان و کشور ترکیه، کارگاه‌های اموزشی در شهرستان‌های ارومیه، سلماس، میاندوآب، نمایشگاه با موضوع امام رضا (ع)، اجرای نمایش و سرودهای آیینی از سوی عاشیقلار از جمله برنامه‌های جنبی هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر ترکی آذری رضوی استان آذربایجان‌غربی عنوان کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  آذربایجان‌غربی افزود: چاپ کتاب (جلد چهارم) گونش ضیافتی از آثار منتخب و برگزیده دو سال گذشته از جمله برنامه‌های دیگر هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر ترکی آذری رضوی  آذربایجان‌غربی است.

نوروزی همچنین تعداد برگزیدگان بخش ملی را ۵ نفر و بخش بین‌المللی را ۳ نفر عنوان کرد.

 وی افزود: بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع)، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی و موسسه دارالحافظین سراج ارومیه برگزار کنندگان هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر ترکی آذری رضوی  آذربایجان‌غربی هستند.

نوروزی با بیان اینکه امسال اختتامیه هفدهمین جشنواره بین‌المللی در شهر میاندوآب در حال برگزاری است، اظهار داشت، هر ساله در بخش بین اللملی این جشنواره شاعران کشور آذربایجان آثار زیادی به این جشنواره ارسال می کردند که متاسفانه امسال به دلیل مسائل سیاسی پیش آمده اخیر از طرف کشور آذربایجان، اجازه شرکت به شاعران این کشور داده نشده است. 

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاران در خصوص اهداف این جشنواره گفت:گسترش فرهنگ رضوی، پرداختن به سیره و معارف رضوی، برداشت شاعرانه از روایات و معارف آسمانی زیارتنامه امام رضا(ع)، فضائل، مناقب و مدایح رضوی، پرداختن به احادیث و روایات رضوی و همچنین سیره و معارف مرتبط با حضرت فاطمه معصومه‌ (س)  را از اهداف  این دوره از جشنواره عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز