خبرگزاری کار ایران

با حضور رئیس سازمان زندان‌ها؛

ساختمان انجمن حمایت از زندانیان در شیراز افتتاح شد/ توجه به خانواده زندانیان مهمترین رویکرد سازمان زندان‌ها است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۸۱۲

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: خانواده زندانیان که مرتکب هیچ گناه و جرمی نشدند بیشتر از زندانیان در رنج هستند و مجبور هستند در شرایط نامطلوب ناشی از وضعیت اقتصادی زندگی کنند.

به گزارش ایلنا، غلامعلی محمدی  در آیین افتتاح مجتمع اداری، فرهنگی و خدماتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با اشاره به اینکه  اصل شخصی بودن مجازات‌ها حکم می کند که هر کس مرتکب جرمی می‌شود تنها خودش باید مجازات شود؛ عنوان کرد: توجه به خانواده زندانیان یکی از مهمترین رویکردهای سازمان زندان‌ها است و خانواده های مجرمین نباید شریک در تحمل مجازات جرایم محکومان و زندانیان باشد.

وی با اشاره به اینکه شیراز شهر علم، ادب، فرهنگ، هنر و معرفت است، ابراز کرد: معرفت به معنای پیشگامی مردمان این منطقه در امور خیر است و مسئولین استان و از جمله استاندار فارس از خیرین استان هستند که اقدامات خیرخواهانه  متعددی را تاکنون انجام داده اند.

عضو شورای عالی قوه قضاییه با بیان اینکه سه اصل قانونی بودن مجازات‌ها، اصل تساوی در مجازات و اصل شخصی بودن مجازات‌ها از اصول مهم در حقوق کیفری محسوب می‌شوند؛ بیان کرد: اصل شخصی بودن مجازات‌ها بدین معناست که هر کس مرتکب جرمی می‌شود تنها خودش باید مجازات شود.

محمدی بیان کرد: زندانی دغدغه اجاره خانه، تغذیه و مشکلات افراد خانواده را ندارد اما بدون شک خانواده او با مشکلات بسیاری رو به رو خواهند شد.

وی با بیان اینکه توجه به خانواده زندانیان یکی از مهمترین رویکردهای سازمان زندان‌ها به شمار می‌رود، ابراز کرد: عقیده داریم که در راستای اصل شخصی بودن و فردی کردن مجازات باید به نحوی عمل کنیم که خانواده‌های زندانیان متحمل رنج ناشی از مجازات سرپرست خانواده نباشند و بر همین اساس توجه ویژه‌ای به انجمن‌های حمایت از زندانیان در سراسر کشور داریم.

محمدی  با بیان اینکه خدمات درمانی قابل توجهی در مجتمع اداری، فرهنگی و خدماتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ارائه می‌شود، یادآور شد:  در این استان همه مردم و خیرین با اهتمام ویژه قدم در رفع مشکلات خانواده زندانیان برداشتند.

ساختمان انجمن حمایت از زندانیان در شیراز افتتاح شد/ توجه به خانواده زندانیان مهمترین رویکرد سازمان زندان‌ها است

رئیس سازمان زندان های کشور  بیان کرد: قرار است بانک مهر به مناسبت افتتاح این ساختمان و همچنین به مناسبت فرا رسیدن روز پنجم خرداد روز نسیم مهر که روز توجه به خانواده زندانیان است مبلغ یک میلیارد تومان جهت قرص الحسنه به این خانواده‌ها اختصاص دهند.

محمدی افزود: همزمانی آزادسازی خرمشهر با افتتاح این مجموعه را به فال نیک می‌گیریم و جا دارد از همه کمک‌های مردمی که در این استان برای حمایت از خانواده زندانیان صورت می‌گیرد تشکر و قدردانی ویژه‌ای داشته باشم.

وی اظهار کرد: اگر کسی یک گره از کار مسلمان باز کند ثواب بسیاری کرده است. امور خیر و گره برداشتن از کار مسلمانان با دستان خیرین توفیق بزرگی است که خداوند نصیب خیرین کرده است.

افتتاح ساختمان انجمن حمایت از زندانیان 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس نیز تصریح کرد: انجمن حمایت از زندانیان که تعداد ۳۵۰۰ نفر را تحت پوشش دارد سالیانه خدمات متنوع و متعدد آموزشی، معیشتی، رفاهی، درمانی و فرهنگی را به خانواده‌های زندانیان ارائه می‌دهد.

سید مصطفی بحرینی خاطرنشان کرد: این خدمات متعدد به صورت ماهانه، موردی و به مناسب ایام مختلف به این خانواده‌ها ارائه می‌شود و همچنین مبالغ قابل توجهی نیز با کمک خیرین و نیک اندیشان اعم از خیرین اهل تسنن و تشیع برای حمایت زندانیان پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه بحث سفیران صلح و سازش از دیگر مواردی است که توسط انجمن حمایت از زندانیان دنبال می‌شود؛ ابراز کرد: طی یک سال گذشته با فعالیتی که به کمک خیرین انجام شد حدود ۱۳۰ نفر از محکومین به قصاص از چوبه دار رهایی یافتند و به آغوش خانواده بازگشتند.

بحرینی به بیان مشکلات برای مراجعه خانواده‌های زندانیان برای پیگیری امور مربوط به زندانیان پرداخت و گفت: این انجمن با پیشینه ۸۰ ساله که دارد از فضای مناسبی برای مراجعه خانواده زندانیان برخوردار نبود. 

وی افزود: با کلنگ زنی که در سال ۹۸ برای احداث یک مجموعه برای تحقق این امر آغاز شد شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه و افتتاح مجتمع اداری، فرهنگی و خدماتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بودیم.

بحرینی با بیان اینکه مجتمع اداری، فرهنگی و خدماتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است، بیان کرد: این ساختمان که در موقعیت مناسبی از شهر شیراز قرار دارد امروز به مرحله بهره برداری رسیده است.

حمایت بیش از 3 هزار خانواده زندانی 

همچنین مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان فارس گفت:انجمن حمایت از زنداینان پلی بین خیرین و خانواده زندانیان نیازمندان است و این مجموعه برای خدمات رسانی، آموزش و اقدمات بهداشتی فعال است و از  خانواده‌های زندانیان حمایت می‌کند.

محمود قربانی افزود: این انجمن در مجموعه هزار متر مربعی است و همه هزینه‌ها توسط خیرین و فعالیت اقتصادی انجمن تامین و در کمتر از 2 سال به افتتاح رسیده است.

وی بیان کرد: انجمن حمایت از زندانیان همه خانواده‌هایی که به نوعی سرپرست آن در زندان هستند چه زندانیان جرائم عمد و چه جرائم غیر عمد پوشش می‌دهد و در حال حاضر بیش از 3 هزار خانواده تحت پوشش هستند وهزار و700 نفر مستمری ماهیانه دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز