خبرگزاری کار ایران

در خراسان رضوی؛

جشنواره غذاهای سنتی در چناران برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۳۰۵

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران گفت: جشنواره غذا‌های سالم و سنتی هم‎زمان با هفته میراث‌فرهنگی در شهرستان چناران برگزار شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمد طاهریان‌مقدم با اعلام این خبر افزود: در این جشنواره تاکید بر غذا‌های محلی شهرستان چناران بود و عاملی برای افزایش شور و نشاط در خانواده‌ها و تقویت مهارت مادر و فرزند است.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران افزود: غذا‌های سنتی از نظر داشتن مواد مغذی، ویتامین‌ها و املاح ارزش غذایی بالایی دارد، شهرستان چناران غذاهای سنتی زیادی دارد که برخی از آنها به فراموشی سپرده شده‌اند که هدف از برگزاری این جشن‌ها احیا سنن و آداب رسوم گذشتگان است که با شناسایی و حفظ آن‌ها می‌توان به سلامت خانواده کمک کرد.

طاهریان‌مقدم گفت: همزمان با هفته میراث‌فرهنگی و آغاز دهه کرامت (ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) تا ولادت امام رضا (ع) و روز دختر برنامه‌های شاد و مفرح  میراث‌فرهنگی شهرستان چناران با مشارکت اقامتگاه بوم‌گردی منیژگان در روستای آبگاهی برگزار شد.

او افزود: برنامه‌های این جشن شامل اجرای موسیقی سنتی، اجرای سرود و جشنواره غذاهای سنتی، نمایشگاه گیاهان دارویی و محصولات خانگی، دست بافته‌های زنان و دختران روستایی بود.

شهرستان چناران با ۱۱۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۵۰  کیلومتری مشهد  مقدس قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز