خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد؛

کشت کاملینا در 5 هزار و 300 هکتار از اراضی لرستان/ خرید 250 دستگاه ادوات کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۸۹۳۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از کشت کاملینا در 5 هزار 300 هکتار از اراضی استان خبر داد .

به گزارش ایلنا ، سید عماد شاهرخی درکارگاه آموزشی مدیریت مراحل کاشت،داشت ،برداشت وفرآوری دانه های روغنی کاملینا با بیان اینکه یکی از راهکارهای افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی تناوب کشت است، اظهار کرد: ما باید به سمتی برویم که بهره‌وری را افزایش دهیم، با توجه به نقش تناوب کشت در افزایش بهره‌وری یکی از اولویت‌های ما ظرف یکسال گذشته توجه به تناوب کشت بوده است.

وی افزود: سیاست گذاری ما در حوزه کشت کلزا و دانه‌های روغنی به خاطر تناوب کشت بوده است، علاوه بر مزیت اقتصادی دانه‌های روغنی، هدف ما از توسعه کشت دانه‌های روغنی تناوب کشت بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: سطح زیر کشت کاملینا در کل کشور 13 هزار هکتار است که از این میزان 5 هزار و 300 هکتار آن در استان کشت می‌شود.

شاهرخی با اشاره به اینکه ما رتبه اول را در کشت کاملینا به دست آورده‌ایم، یک فرصت است ،  گفت : ما باید یافته‌های خود را هم از لحاظ علمی هم ارقام و هم توصیه های فنی توسط کارشناسان به مزارع انتقال دهیم، در این صورت قطعا شاهد تحول در بخش کشاورزی خواهیم بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تاکید بر پیاده سازی و ریل گذاری طرح ارتقا بهره‌وری، خاطرنشان کرد: ورود دانش به بخش کشاورزی یعنی افزایش ضریب دانش که نتیجه آن ارتقا و افزایش تولید و بهره‌وری است، موضوعی که باید مورد توجه قرار بگیرد.

شاهرخی با اشاره به اینکه کل ادوات برای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها در سال گذشته 70 دستگاه بوده است، عنوان کرد: این در حالی است که امسال حدود 250 دستگاه را در حوزه جهش تولید خریداری کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه کاشت، داشت و برداشت به موقع از اهمیت زیادی برخوردار است، افزود: اگر می‌خواهیم همه مراحل کاشت، داشت و برداشت د به موقع انجام شود، باید دستگاه‌های مورد نیاز را فراهم کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز