خبرگزاری کار ایران

کارشناس هواشناسی خبر داد:

پیش بینی بارش باران و رعد و برق در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۸۹۳۱

کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین گفت: پدیده غالب جوی استان از بعدازظهر امروز تا اوایل هفته آینده بارش باران، رعد و برق و وزش بادهای لحظه ای خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مریم بهروزی با اعلام این خبر گفت: براساس آخرین نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، از بعدازظهر امروز و با گذر امواج تراز میانی جو در پاره ای از مناطق استان افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش بادهای لحظه ای با احتمال ریزش تگرگ وجود دارد.

این کارشناس هواشناسی تاکید کرد: همچنین از بعدازظهر فردا-شنبه- تا اواخر وقت یکشنبه نیز با گذر سامانه بارشی انتظار افزایش ابر، در برخی ساعات بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق، ورزش بادهای لحظه ای شدید با احتمال تگرگ در سطح منطقه پیش بینی می شود.

بهروزی با اشاره به ویژگی رشد ابرهای همرفتی در فصل بهار، خاطرنشان کرد: این مساله باعث می شود بارش ها به صورت نقطه ای از شدت بیشتری برخودار باشند و لذا آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه و مسیل ها نیز دور از انتظار نخواهد بود.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: به شهروندان و مسافران توصیه می کنیم تا در چنین مواقعی از اتراق کردن در حاشیه رودخانه و مسیل ها پرهیز کنند و از انجام کار در فضای باز، به ویژه در اماکن و مناطق مرتفع به دلیل احتمال برخورد صاعقه اجتناب ورزند.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی قزوین برای بارش های بعدازظهر روز شنبه و یکشنبه، خاطرنشان کرد: به لحاظ دمایی نیز برای امروز و فردا افزایش دما و برای یکشنبه نیز کاهش نسبی دما پیش بینی می شود.

بهروزی ادامه داد: در شبانه روز گذشته آوج با ۱۰ و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با ۳۳ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۱۳ تا ۲۹ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز