خبرگزاری کار ایران

مدیر امور پژوهشی دانشگاه شیراز خبرداد؛

دومین رویداد ملی ملاصدرا در دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۸۰۴۳

دومین رویداد ملی «ملاصدرا؛ نوآوری باز در صنعت ایران»، یکم و دوم خردادماه ، به‌مناسبت روز ملاصدرا در دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا، مدیر امور پژوهشی دانشگاه شیراز، در جمع خبرنگاران، از برگزاری «رویداد ملی ملاصدرا: نوآوری باز در صنعت ایران» در این دانشگاه خبر داد و گفت: این رویداد که با هدف حل مسائل و چالش‌ها و همچنین کمک به تجاری‌سازی در حوزه‌ی صنعت ایران طراحی شده است، در پنج بخش با عناوین ۱. «نوآوری باز: شامل حل‌مسئله، چالش و تجاری‌سازی»، ۲. «گام معگوس»، ۳. «نشست‌های نوآوری»، ۴. «تأمین نیروی متخصص» و ۵. «نمایشگاه نوآوری صنعتی» برگزار می‌شود.

محمدحسین شیخی به معرفی هریک از بخش‌ها نیز پرداخت و گفت: در بخش نوآوری باز، مسائل و چالش‌های صنعت از طریق دبیرخانه دائمی رویداد اطلاع‌رسانی می‌شود و هدف نهایی این بخش عقد قرارداد میان صنایع و شرکت‌های فناور به‌منظور حل مسائل صنعت است. از سوی دیگر در بخش تجاری‌سازی فناوری‌های تولیدشده صنعت که توسط بخش خصوصی قابلیت تغییر کاربری و یا تجاری‌سازی با مدل های مختلف دارند، ارائه می‌شوند.

دبیر اجرایی دومین رویداد ملی ملاصدرا ادامه داد: در بخش گام معکوس، سرمایه‌گذاران و مدیران پروژۀ صنایع اقدام به ارائه مسائل و چالش‌های صنعت خود به شرکت‌ها و تیم‌های فناور می‌کنند و تیم‌ها و شرکت‌های فناور می‌توانند به‌صورت مستقیم با مدیران پروژه ارتباط بگیرند.

وی درخصوص بخش نشست‌های نوآوری در این رویداد نیز توضیح داد: نشست‌هایی هستند که با حضور مدیران و فعالان صنایع مختلف و با هدف گفتگو و بیان مسائل و چالش‌های روز اکوسیستم صنعتی کشور در روز رویداد برگزار می‌شوند.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه شیراز بیان کرد: بخش تأمین نیروی متخصص در همایش ملی ملاصدرا که از ابتدای شروع رویداد اطلاع‌رسانی شده، ناظر به اهمیت تأمین نیروی انسانی متخصص برای صنعت ایجاد گردیده ‌است و برای این منظور فراخوان‌های تأمین نیروی موردنیاز برای جذب در صنعت، در تمامی طول سال منتشر شده و در روز رویداد گزارش این اقدامات ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: در نمایشگاه نوآوری صنعتی نیز در این رویداد، جدیدترین دستاوردها و محصولات نوآورانه صنایع با هدف توجه به اهمیت نوآوری در صنعت، به نمایش گذاشته می‌شود.

شیخی بیان کرد: در انتهای رویداد ملی ملاصدرا با اهدای نشان نوآوری ملاصدرا از صنایع پیشرو و فعال در عرصه توسعه‌ی نوآوری کشور قدردانی خواهد شد.

دبیر اجرایی دومین رویداد ملی ملاصدرا گفت: این رویداد با همکاری وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بیش از 30 دانشگاه و شرکت‌ مرتبط برگزار می‌شود. همچنین شش صنعت نفت و پتروشیمی، IT وICT، الکترونیک، میکروالکترونیک، برق و مخابرات، مکانیک و دریایی، خودروسازی و معدن، صنایع حاضر در این رویداد خواهند بود.

وی ضمن دعوت از عموم دانشجویان و علاقه‌مندان برای شرکت در این رویداد اعلام کرد: رویداد ملی ملاصدرا در دو روز اول خردادماه در دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه شیراز برگزار می‌شود و جزئیات برنامه‌های رویداد در سایت www.sofic.ir/molasadraموجود است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز