خبرگزاری کار ایران

نهال‌کاری در ۴۷۰ هکتار از اراضی خواف جهت مقابله با بیابان‌زدایی

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۷۷۴

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خواف گفت: از ۹۸۰ هزار هکتار مساحت شهرستان مرزی خواف حدود ۴۰۰ هزار هکتار آن را بیابان تشکیل می‌دهد که ۴۷۰ هکتار از اراضی خواف جهت مقابله با بیابان‌زدایی نهال‌کاری شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، مهدی کریمی افین اظهار داشت: در یک سال اخیر بیش از ۱۰ هزار اصله نهال تاغ در نهالستان شهرستان خواف تولید و در سطح ۴۷۰ هکتار از اراضی بیابانی شهرستان به همت مردم محلی کاشته شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خواف افزود: از ۹۸۰ هزار هکتار مساحت شهرستان مرزی خواف حدود ۴۰۰ هزار هکتار آن را بیابان تشکیل می دهد که عموما در کانونهای فرسایش بادی خاکی واقع شده است.

وی اضافه کرد: شهرستان خواف تحت تاثیر پدیده گرد و غبار فرسایش بادی قرار گرفته و لذا اقدامات مقابله با بیابان‌زدایی در این شهرستان سرعت گرفته و عملیاتی از جمله نهال‌کاری در سطح ۴۷۰ هکتار ، تولید نهال تاغ حدود ۱۰ هزار اصله ، بادشکن غیر زنده و زنده بیش از ۱۰ کیلومتر ، مدیریت روان آبهای سطحی آبیاری ومراقبت سنواتی در سطح ۳۵۰ هکتار اجرا شده است.

کریمی افین یادآور شد: علاوه بر آن نیز بیش از ۱۰ تن بذر مرتعی بیابانی جمع‌آوری شده و فعالیت‌های مطالعاتی و تحقیقاتی از جمله تهیه طرح ترسیب کربن در دست اجرا است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خواف به اجرای عملیات آماده‌سازی بستر کاشت در ۹۲۶ هکتار سطوح معدنی اشاره کرد و گفت: عملیات بوته‌کاری در مناطق تخریب شده ناشی از فعالیت‌های معدنی آماده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز