خبرگزاری کار ایران

در کردستان؛

قصه سعید سردشتی سریال می‌شود/ روایتی از زندگی یک مبارز کُرد که هیچ‌گاه تسلیم نشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۵۵۹

تصویربرداری سریال «سوران» به کارگردانی سروش محمدزاده که برداشتی آزاد از قصه زندگی سعید سردشتی است، تمام شد.

به گزارش ایلنا، قصه زندگی امیر سعیدزاده ملقب به سعید سردشتی، تنها زندانی نجات‌یافته از زندان هولناک کریسکان، قرار است در قالب سریال «سوران» به تصویر کشیده شود.

تصویربرداری این اثر به عنوان تازه‌ترین اثر مرکز سریال سوره، به تهیه‌کنندگی مجتبی فرآورده و کارگردانی سروش محمدزاده به تازگی و پس از ۷ ماه به پایان رسیده است و به زودی راهی آنتن رسانه ملی می‌شود.

این سریال با اقتباسی آزاد از کتاب «عصرهای کریسکان» نوشته کیانوش گلزار راغب، روایت زندگی یک جوان آزاده‌ کُرد در التهابات دهه ۵۰ منطقه کردستان است.

«سوران» که قصه عشق، مبارزه و میهن‌دوستی مردم کردستان را روایت می‌کند، از بازیگران جوان و آینده‌دار این منطقه در ایفای نقش‌های اصلی بهره می‌برد.

مهدی نصرتی ایفاگر «سوران» است و حسام محمودی فرید، توماج دانش‌بهزادی، علیرضا جعفری، مریم کاظمی، احمد جعفری، احمد صدفی، مصطفی کولیوندی، محمدرضا صولتی و با معرفی آسو پاشاپور سایر بازیگران اصلی این سریال را تشکیل می‌دهند.

زنده‌یاد حسام محمودی فرید به تازگی نقش‌آفرینی خود را در این سریال به پایان رسانده بود.

«سوران» پس از سریال «کاتب اعظم» که اقتباسی از کتاب «اعترافات کاتب کشته شده» بود، تازه‌ترین اثر سریال سازمان سینمایی حوزه هنری محسوب می‌شود که اقتباس را مساله اصلی تولید سریال‌های خود قرار داده است. اخبار تکمیلی این پروژه به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز