خبرگزاری کار ایران

راه اندازی ایستگاه امداد و نجات جاده‌ای اولویت هلال احمر گناباد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۱۲۰

رئیس جمعیت هلال احمر گناباد گفت: مسئله اصلی در راه اندازی ایستگاه امداد ونجات جاده‌ای، تایید زمین مورد نظر است که در انتظار تایید آن از مرکز هستیم.

به گزارش ایلنا از مشهد، علی برومند امروز در نشست خبری به مناسبت هفته هلال احمر اظهار داشت: شاخص ترین کاری که انجام دادیم با کمک خیرین در زمان کرونا بود، برای افرادی که مریض بودند و در منازل نگهداری می‌شدند ۱۸ اکسیژن ساز به قیمت ۳۰۰ میلیون تومان و کپسول ۴۰ لیتری به ارزش ۹ میلیون تومان خریداری شد و به صورت امانت در اختیار آنها قرار گرفت.

وی تصریح کرد: اعزام کاروان‌های سلامت با هماهنگی پزشکان عضو داوطلب به روستاها در ۱۰ مورد انجام شده که حدود ۴۰۰ نفر از این طرح بهره‌مند شدند و همچنین اردوی‌های جهادی در روستاها اجرا شده است.

برومند خاطرنشان کرد: ۷۷ هزار و ۴۸۷ نفر از فعالیت‌های هلال احمر در سال گذشته بهره‌مند شدند که اجرای طرح نیابت بازدید از خانه سالمندان و خانه فرزندان بی سرپرست یکی از این موارد بوده است.

وی افزود: جذب مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان از اعتبارات درمانی که بیشترین میزان در استان بود به گناباد اختصاص یافت که ۱۸۶ بیمار نیازمند بستری در بیمارستان از آن استفاده کرده‌اند.

رئیس جمعیت هلال احمر گناباد گفت: سال گذشته مانور امداد، اسکان اضطراری و زلزله با حضور دستگاه‌های مختلف برگزار شد و همچنین آمادگی برای حوادث طبیعی مثل سیل تمرین‌های تخصصی برای تیم‌های عملیاتی هر هفته برگزار می‌شود. به‌ زودی نیز مانور مشترک گناباد و  بجستان در روستای خارفریزی برگزار خواهد شد.

برومند عنوان کرد: در حال حاضر ۱۰ تیم تخصصی بانوان و آقایان که به صورت ۲۴ ساعت آماده باش هستند در شهرستان حضور دارند و خدمات دهی می‌کنند.

وی در خصوص اقدامات این جمعیت در ایام نوروز نیز بیان کرد: در طرح نوروزی خدمات دهی به بیش از ۳۰ هزار نفر صورت گرفت و در ۵ مورد حادثه پشتیبانی کرده‌ایم زیرا هلال احمر در حوادث به عنوان تیم پشتیبان محسوب می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر گناباد خاطرنشان کرد: ۱۷۷ دوره آموزشی در یکسال برگزار شد که شامل امداد، آموزش همگانی بود و در این راستا بهره ۳۳۴۶ نفر از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند.

برومند تصریح کرد: پنج کانون دانشجویی و ۴ کانون غنچه کودکان، ۲ کانون طلاب و ۱۸ کانون مدارس در سطح شهرستان فعال است و خانه‌های هلال در روستاهای دور افتاده راه اندازی شده که تا به جای اینکه تیم به منطقه اعزام شوند گزارش‌ها را از این خانه‌ها دریافت و نیازها ارسال می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر گناباد گفت: اولویت ما برای پیگیری احداث ایستگاه امداد و نجات در عمرانی است زیرا فقط یک ایستگاه در نجم آباد داریم که به دلیل بعد مسافت در برخی حادثه ها زمان زیادی صرف می‌شود.

وی بیان کرد: مسئله اصلی در راه اندازی ایستگاه تایید زمین مورد نظر است که چندین بار تاکنون زمین به تهران معرفی شده ولی به دلایل مختلف رد شده است و در صورت تایید زمین خیرین آمادگی احداث بنا را دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز