خبرگزاری کار ایران

اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای کاهش خسارات ریزگرد‌ها در سرخس

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۰۷۱

با هدف کاهش خسارات ناشی از پدیده ریزگرد‌ها در منطقه خانگیران شهرستان سرخس، ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تاغ‌کاری و مالچ‌پاشی این شهرستان اختصاص یافت.

به گزارش ایلنا از مشهد، با درخواست سید احسان قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مردم سرخس در مجلس و موافقت مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران مقرر شد، این مبلغ برای کاهش خسارات ریزگرد‌ها در سرخس اختصاص یابد.

همچنین در جلسه مهار ریزگرد‌ها که با حضور اعضای شورای تامین شهرستان سرخس و مدیران کل منابع طبیعی، محیط زیست و هواشناسی خراسان رضوی در محل فرمانداری سرخس تشکیل شد، آخرین اقدامات دستگاه‌های اجرایی و متولی این امر، مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل منابع طبیعی خراسان رضوی درباره اقدامات انجام شده برای مهار ریزگرد‌ها در سطح مراتع ملی شهرستان سرخس، گفت: این اداره از محل ۱۲.۵ میلیارد تومان اعتبارات سفر ریاست جمهوری که به این امر تخصیص داده شد، مبلغ سه میلیارد تومان برای مطالعه علمی و راهکار‌های پیشنهادی در پهنه ۲۰۰ هزار هکتار اراضی شهرستان سرخس که تحت تاثیر کانون خارجی و داخلی است، اختصاص داد که براساس قرارداد با مشاور تا شهریور امسال تکمیل خواهد شد.

محسن فنودی افزود: از اعتبارات این سفر، مبلغ ۹ میلیارد تومان هم برای کاشت درختان تاغ در منطقه چاله زرد هزینه و تاکنون دو مرحله نیز آبیاری شده است.

مدیرکل منابع طبیعی خراسان رضوی یادآور شد: راهکار‌های کوتاه مدت و دراز مدتی برای مهار ریزگرد‌ها و بیابان زایی در استان پیش بینی شده است که در صورت تامین اعتبار اجرایی می‌شود.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز