خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی البرز:

با اجرای طرح صاعقه ۵۲۹ کیلو مواد مخدر کشف شد/ بیش از ۲۰۰ نفر قاچاقچی ‌و توزیع کننده دستگیر شدند+ فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۶۹۹

فرمانده انتظامی استان البرز ضمن بازدید از نمایشگاه کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر در طرح صاعقه گفت که طی سه روز، علاوه بر کشف حدود ۵۲۹ کیلو انواع مواد مخدر، ۵۱۶ توزیع کننده و مصرف کننده مواد مخدر دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حمید هداوند در حاشیه نمایشگاه  کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از جمله آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد به مواد مخدر است لذا با اجرای طرح صاعقه که به مدت ۳ روز اجرا شد، نمایشگاه کشفیات پلیس در مرکز پلیس مبارزه با مواد مخدر برگزار شد.

فرمانده نیروی انتظامی البرز با تاکید بر اینکه بیشترین جرم و جنایت جامعه در حوزه مواد مخدر صورت می‌گیرد گفت: با هدف کاهش این نوع از  آسیب اجتماعی که اغلب نسل جوان را در بسیاری از خانواده ها درگیر کرده است، پلیس با سوداگران مرگ مبارزه می‌کند تا بدینوسیله از نابودی کانون خانواده ها جلوگیری شود.

وی افزود: آنچه در این ارتباط وظیفه نیروی انتظامی استان البرز است به خوبی و با اقتدار دنبال می‌شود با این امید که این مبارزه باعث ریشه کنی مواد مخدر شود.

سردار هداوند با اشاره به نمایشگاه کشفیات پلیس، اعلام کرد: طی این سه روز که طرح صاعقه اجرا شد حدود ۵۲۹ کیلو انواع مواد مخدر کشف شد.

وی با عنوان اینکه میانگین سنی بازداشت شدگان بین ۱۸ تا ۴۵ سال است، افزود: در این طرح ۲۱۶ نفر خرده فروش و قاچاقچی دستگیر شدند و ۳۰۰ معتاد متجاهر نیز به کمپ های ترک اعتیاد اعزام خواهند شد. 

سردار هداوند با اشاره به عملکرد پلیس در سال ۱۴۰۲ گفت: در این مدت حدود ۲ تن و ۱۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر، کشف و ۹۸۵ نفر توزیع کننده و قاچاقچی به اضافه هزار و ۲۰۰ نفر از معتادان متجاهر دستگیر و ۱۰ باند خلافکار متلاشی شد.

فرمانده انتظامی استان البرز در پاسخ به سئوال ایلنا مبنی بر سابقه افراد بازداشت شدگان، اظهار داشت: اغلب معتادان دستگیر شده سابقه دار هستند و حدود ۵۰درصد قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر برای بار دوم ‌و سوم دستگیر شدند.

سردار هداوند در پاسخ به سئوال دیگر ایلنا با موضوع چگونگی اتخاذ تدابیر امنیتی شبانه در شهر کرج تصریح کرد: با توجه به استقرار ۲۵ کلانتری در شهر کرج، تمام کلانتری ها علاوه بر خدمت روزانه که تا ساعت ۲۲ هر شب به صورت مستمر ادامه دارد، از ساعت ۲۲ تا ۶ صبح نیز واحدهای گشت نیروی انتظامی اضافه شدند لذا طی دو ماه گذشته به منظور جلوگیری از سرقت و آسیب های اجتماعی، عملکرد خوبی داشتیم که ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز