خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

صادرات ۱۴۰ هزار تنی گوجه‌فرنگی از استان بوشهر

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۲۰۷

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به تولید ۶۰۰ هزار تن محصول گوجه‌فرنگی از اراضی استان گفت: ضمن تامین نیاز داخلی بیش از ۱۴۰ هزار آن صادر شده است.

به گزارش ایلنا، کبری توکلی اظهار داشت: سالانه در استان بوشهر افزون بر ۱.۲ میلیون تن محصول تولید می‌شود که ۶۰۰ هزار تن آن گوجه‌فرنگی خارج از فصل است.

وی تولید گوجه‌فرنگی خارج از فصل را یکی از ظرفیت‌های کشاورزی استان بوشهر بیان کرد.

توکلی تولید ۱۶۵ هزار تن محصول نخیلات را از دیگر تولیدات غالب استان دانست و گفت: محصول خرمای استان بوشهر از کیفیت بالایی برخوردار است و متقاضیان بسیاری در بازار‌های داخلی و خارجی دارد.

وی ادامه داد: ۳۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر تحت پوشش نخیلات دارد که حدود ۲۵ هزار هکتار آن با شبکه آب‌های سطحی آبیاری می‌شود و بیشترین سطح مربوط به شهرستان دشتستان است.

توکلی به وضعیت مطلوب اراضی گندم به سبب بارش باران مناسب در فصل زمستان گذشته اشاره کرد و گفت: بارش مناسب باران و تأمین سهمیه کود شیمیایی زمینه مشارکت کشاورزان در کشت گندم را فراهم کرد و در سال زراعی جاری بیش از ۱۰۰ هزار هکتار اراضی استان بوشهر به کشت گندم اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه ۸۵ هزار هکتار اراضی استان بوشهر به کشت گندم اختصاص دارد، افزود: ۱۵ هزار هکتار اراضی هم به کشت محصول گندم آبی قرار گرفت و برداشت محصول از این اراضی از نیمه دوم فروردین آغاز شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه تاکنون برداشت بیش از ۷۵ درصد اراضی گندم دیم با مشارکت ۷۰۰ کمباین به اتمام رسیده است، گفت: از ۸۵ هزار هکتار اراضی تحت پوشش گندم دیم تاکنون برداشت ۵۹ هزار هکتار آن به پایان رسیده است.

توکلی از برداشت گندم از اراضی آبی استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: از ۱۵ هزار هکتار اراضی آبی تاکنون برداشت گندم از بیش از ۶۰ درصد اراضی در مساحت ۹ هزار و ۱۰۰ هکتار انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۹۰ هزار تن گندم از اراضی یاد شده برداشت و تحویل انبار‌های مراکز خرید شده است، گفت: تاکنون از ۶۸ هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی استان بوشهر ۹۰ هزار و ۱۰۰ تن گندم برداشت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز