خبرگزاری کار ایران

عضو هیات اجرایی خانه کارگر استان:

کارگران قزوین امنیت شغلی ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۱۴۵

عضو هیات اجرایی خانه کارگر استان قزوین گفت: کارگران شهر صنعتی و استان قزوین امنیت شغلی ندارند و کارگر نمی‌داند قراردادش چگونه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، ابوالفضل چگینی در نشست سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین با فعالhن سیاسی، دبیران احزاب و تشکل‌های سیاسی که شامگاه شنبه در سالن جلسات فرمانداری شهرستان البرز برگزار شد، گفت: طبق قانون، قرارداد کارگران باید سه برگی باشد و در اختیار کارگر، کارفرما و اداره کار قرار گیرد؛ اما متاسفانه این موضوع در استان ما نهادینه نشده است.

عضو هیات اجرایی خانه کارگر استان قزوین عنوان کرد: از ورودی شهر صنعتی البرز انبارهای کارخانه‌ها را مشاهده می‌کنیم، بیشتر کارخانه‌های شهر صنعتی از برج نه تولیدات خود را انبار می‌کنند و بعد از افزایش چهل درصدی تولیدات را می‌بینیم و تاوانش را من کارگر می‌دهم.

دبیر کمیته بیمه و درمان کارگری استان قزوین بیان کرد: خانم‌هایی داریم که در کارخانه‌ها کار می‌کنند، ساعت ۱۰ شب کارشان تمام می‌شود اما به او سرویس نمی‌دهند، ناموس ما کنار خیابان ایستاده و منتظر ماشین و سرویس است.

وی ادامه داد: برخی کارخانه‌ها از هفت صبح تا چهار بعدازظهر کار می‌کنند اما وعده ناهار ندارند.

در این جلسه فرماندار شهرستان البرز، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استاندار، مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری و مدیرکل بانوان استاندار حضور داشتند.

انتهای پیام/
سید مصطفی جعفری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز