خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار مطرح کرد:

تزریق ۴ هزار میلیارد اعتبار به پروژه‌های لرستان/شهرداران به دنبال درآمد پایدار باشند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۴۶۸۸

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان از تزریق ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های اولویت‌دار استان خبر داد.

به گزارش ایلنا ، احمدرضا دالوند روز جمعه - پانزده اردیبهشت - در جلسه شهرداری‌ها و شورای شهر الیگودرز که با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور تشکیل شد ، با بیان اینکه لرستان در بحث مصوبات سفر از استان‌های برتر کشور به حساب می‌آید، اظهار کرد: قبل از سفر رئیس جمهور به لرستان تمام اعتبارات که در تمامی سرفصل‌ها به استان تخصیص داده شده بود ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود که بعد از این سفر تاکنون تنها در حوزه عمرانی حدود ۴ هزار میلیارد تومان پول وارد استان شده که به پروژه‌های اولویت‌دار تزریق شده است.

وی ادامه داد: پیشرفت فیزیکی بیمارستان‌های در حال ساخت خرم‌آباد، کوهدشت و دورود، فعالیت مجدد راه‌آهن، چهار‌خطه‌های استان و... نمونه‌ای از این پروژه‌ها هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان وضعیت راه‌های روستایی الیگودرز و برخی دیگر از مناطق استان را نامناسب عنوان کرد و گفت: اگر از سال‌های گذشته با یک برنامه‌ زمان‌بندی مناسب سالی چند کیلومتر از این راه‌ها احداث می‌شد اکنون مشکل زیادی در این حوزه وجود نداشت.

وی ادامه داد: به دلیل کم بودن اعتبارات راه‌های روستایی، امکان احداث این مسیر‌ها در یک پروسه زمانی خاص وجود ندارد.

دالوند بیان کرد: به شهرداران تکلیف شده که هرکدام باید طرح اشتغال‌زایی با درآمد پایدار برای شهرداری‌ها ایجاد کنند تا خیلی از مشکلات مالی آنها حل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در رابطه با موضوع نهضت ملی مسکن نیز ۱۸ هکتار به محدوده شهری افزوده شده بنابراین هیچ گونه مشکلی وجود ندارد و باید هرچه‌ سریع‌تر اقدام شود.

معاون استاندار با اشاره به طرح گردشگری سد حوضیان، گفت: موافقت ما در صورتی است که شهرداری برای این موضوع طرح و منبع مالی و یا سرمایه‌گذار بخش خصوصی داشته باشد.

در ادامه این نشست مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور اظهار کرد: الیگودرز از مناطق محروم و کم‌برخوردار در سطح کشور به‌حساب می‌آید.

وی به مصوبات جلسات قبل با دستگاه‌های اجرایی در سطح شهرستانی، استانی و ملی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه خیلی از مصوبات در کوتاه‌مدت به سرانجام نمی‌رسد باید در میان مدت به نتیجه برسند، حوزه معاونت عمرانی برنامه زمانبندی تهیه کند تا بتوانیم کارها را رصد کنیم.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز