خبرگزاری کار ایران

راه اندازی دوباره ۳۳ واحد اقتصادی در شهرک های صنعتی لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۸۰۹

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان از راه اندازی مجدد ۳۳ واحد اقتصادی در شهرکهای صنعتی استان خبر داد .

به گزارش ایلنا ،  فرزاد محمدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایجاد فضای جدید در شهرک های صنعتی استان یکهزار هکتار زمین نیاز دارد که به دلیل شرایط کوهستانی منطقه مشکل استان است ، اظهار داشت:لرستان ۱۹ شهرک صنعتی دارد که مجموع مساحت اراضی در اختیار این شهرک‌ها یکهزار و ۵۵۰ هکتار می باشد که این مقدار در مقایسه با جمعیت و مساحت استان حداقل یکهزار هکتار کمبود دارد. 

وی افزود: ایجاد شهرک صنعتی نیاز به اخذ مجوز هیات وزیران دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان گفت: جغرافیای استان، توپوگرافی و کوهستانی بودن از عمده دلایل کمبود اراضی در اختیار شهرک ها است به طوری که مساحت بزرگترین شهرک استان ۱۲۰ هکتار می باشد در حالیکه در برخی از استان‌ها مساحت یک شهرک به تنهایی یکهزار هکتار است.

وی در خصوص ایجاد شهرک صنعتی چگنی نیز تصریح کرد: در این خصوص سه نقطه مورد نظر بررسی و کارشناسی و مقرر شده است منابع طبیعی استعلام مربوطه را جهت انجام مراحل بعدی اعلام نماید چراکه برای جانمایی و مکان یابی شهرک صنعتی در این شهرستان، اولویت با اراضی ملی و منابع طبیعی می باشد.

محمدی همچنین گفت: سال گذشته به همت مجموعه شرکت شهرک های صنعتی لرستان، ۳۳ واحد صنعتی راه اندازی مجدد شد و ۴۱ واحد تولیدی مستقر در شهرک ها و نواحی افزایش ظرفیت یافت.

وی با بیان اینکه صنایع کوچک و متوسط ایجاد کننده اشتغال و ارزش افزوده هستند، بیان داشت: در تلاش هستیم با استفاده از ظرفیت‌های قانون رفع موانع تولید، مابقی واحدهای صنعتی نیمه‌فعال و یا غیرفعال که بر اثر مشکلات اقتصادی نتوانسته‌اند به فعالیت خود ادامه دهند، احیا شوند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان ابراز امیدواری کرد: مدیران ارشد استان به منظور تحقق رویکردها و جهت‌گیری‌های اقتصادی دولت، شتاب‌بخشی و توسعه صنعتی، کمک به تحرک و پویایی واحدهای تولیدی و اشتغال‌زایی جوانان همکاری، تعامل و هم‌افزایی بیشتری داشته باشند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز