خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد:

بویراحمد دارای ۲ نماینده در مجلس می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۶۳۱

رئیس مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد از موافقت کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با افزایش تعداد نمایندگان این استان در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون خبر داد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، "مهدی روشنفکر " در گفت‌وگو با رسانه‌ها با تشریح دلایل و ضرورت افزایش یک نماینده دیگر استان کهگیلویه و بویراحمد به جمع نمایندگان کنونی مجلس، اظهار داشت: در جلسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی با اضافه شدن یک نماینده به حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون در این استان موافقت شد.

وی با اشاره به اینکه جمعیت این سه شهرستان سردسیری براساس آمار جمعیتی در سال ۹۵ بیش از ۳۴۲ هزار نفر است، یادآورشد: با توجه به شاخص‌های از جمله جمعیت، مساحت، محرومیت و برهی موارد دیگر، حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون در استان کهگیلویه و بویراحمد، شرایط لازم برای افزایش نمایندگان را داشته است.

نماینده شهرستان‌های سه گانه سردسیری در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان و نحوه توزیع وکلای ملت به حوزه‌های انتخابیه، صرفا مصوبه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها بوده و این مصوبه باید در صحن علنی مورد رسیدگی قرار گرفته و سپس به تأیید شورای نگهبان برسد تا تبدیل به قانون شود و در آخر ساز وکار اجرایی آن انجام شود.

روشنفکر در پاسخ به این سئوال که آیا در انتخابات دوازدهم حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون، دارای ۲ نماینده خواهد شد؟ هم افزود: بعید می‌دانم زیرا زمان زیادی تا برگزاری انتخابات نداریم و احتمال زیاد تا به مرحله اجرا برسد زمان‌بر خواهد بود و برای مجلس سیزدهم اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، استان کهگیلویه و بویراحمد دارای سه حوزه انتخابیه و سه نماینده مجلس است که با تصویب طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس و تایید شورای نگهبان به چهار نماینده افزایش می‌یابد.

کهگیلویه بزرگ، بویراحمد و گچساران، سه حوزه انتخابیه کنونی استان کهگیلویه و بویراحمد را تشکیل می دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز