خبرگزاری کار ایران

سی و چهارمین جشنواره امتنان در شیراز برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۲۶۰

سی و چهارمین جشنواره امتنان از کارگروه های کار نمونه استان فارس و آیین تجلیل از کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار برتر استان فارس در شیراز برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حوزه تخصصی کار نیز یکی از وظایف اصلی حفظ و صیانت از نیروی کار است و باید برای آن اقداماتی انجام داد و کما اینکه قانون حفاظت ایمنی برای صیانت از نیروی کار داریم.

وی با بیان اینکه با ارتقا فرهنگ ایمنی و آموزش باید حوادث را به حداقل رسانید، یادآور شد: کمیته های برتر استان فارس به عنوان الگو در ترویج فرهنگ ایمنی باشند.

به گفته وی سه جانبه گرایی در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی رویکردی است که با استفاده از کارگران و کارفرمایان در تصمیم گیری از شرکای خود مشورت گرفته می شود.

رعیتی فرد با بیان اینکه تامین معیشت کارگران در دولت و شورای عالی اقتصاد پیگیری شد ، یادآور شد: در دو سال گذشته بیش از 85 درصد حقوق کارگران اضافه شد و تلاش داریم این شکاف را کم کنیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در سال گذشته تلاش شد که نمایندگان کارگری و فرمایی در بحث افزایش حقوق و شرایط اقتصادی کشور اقناع شوند، ابراز کرد: قانون کار مشخص است و حداقل حقوق هم نیز مشخص است و کارفرمایی حق پرداخت کمتر از حداقل حقوق ندارد اما اگر کارگری ماهر است امکان  پرداخت بیشتر دستمزد وجود دارد.

سی و چهارمین جشنواره امتنان در شیراز برگزار شد

رعیتی فرد با اشاره به اینکه امنیت شغلی کارگران باید توازن داشته باشد و هم کارگر و هم کارفرما حق و حقوقشان رعایت شود، بیان کرد: از سال گذشته تکلیف شد که وضع قرارداد موقت مشخص شود و براساس بررسی ها تلاش  شد که  جمع بندی و اصلاح موادی از قانون کار داشته باشیم که با اصلاح آن دغدغه جامعه کارگری کمتر شود.

به گفته وی امنیت شغلی به عنوان یک لایحه در 7 موضوع ارایه شده است و از جمله در این تفاهم نامه قراردادهای شفاهی لغو، حق گرفتن سفته وچک از کارگر توسط کارفرما و... دیده شده است.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  تصریح کرد: برای برقراری توازن در ماده 27 قانون کار اصلاح و  ضمانت اجرایی برای بندها گذاشتیم که به صورت لایحه در دولت است و نمایندگان مجلس نیز به آن اشراف دارند.

فارس می تواند در تامین مسکن کارگران پیشتاز شود

استاندار فارس  نیز در این مراسم  گفت: امنیت شغلی کارگران از طریق هم افزایی بین مدیریت ارشد استان و نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی به صورت ویژه پیگیری خواهد شد.

محمدهادی ایمانیه  با اشاره به اینکه حمایت از تعاونی‌ها همانند آنچه در سال گذشته انجام شد با جدیت بیشتری ادامه می یابد؛  تصریح کرد: در سال جاری تسهیلات قابل توجهی را به تعاونی‌ها اختصاص خواهیم داد. وی افزود: مدیریت استان، موضوع زمین برای احداث مسکن کارگران را حل می کند. وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز موضوع تخصیص وام از بانک رفاه را در این زمینه پیگیری نماید تا فارس در زمینه تامین مسکن کارگران پیشتاز باشد.

استاندار فارس با بیان اینکه سال گذشته اتفاقات خوبی در حوزه کار و کارگران در فارس رقم خورده است، خاطرنشان کرد: کارگر نمونه ملی، کارفرمای سلامت محور ملی، گروه کار نمونه ملی و خانه بهداشت کارگری ملی نمونه‌ای از  تلاش های مجموعه تعاون کار و رفاه اجتماعی استان است.

سی و چهارمین جشنواره امتنان در شیراز برگزار شد

 وی با اشاره به اشتغال بیش از  ۱۲۰ درصدی در فارس در سال گذشته گفت: بنا بر اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس در زمره استان های برتر در این حوزه معرفی شده است.

 ایمانیه همچنین به مقام اول استان در حوزه روابط کار، اشاره و افزود: همواره فارس در رابطه‌ی بین کارگران و کارفرمایان الگو بوده است و در صورت اختلاف نظر نیز با انصاف و عدالت با یکدیگر برخورد می کنند؛ همه در کنار هم قرار می گیرند تا حقی ضایع نشود.

 استاندار فارس با اشاره به اینکه کارگران احتیاج به بازآموزی دارند، ابراز کرد: امیدواریم با همکاری کارخانه ها و سازمان فنی حرفه‌ای استان،‌آموزش مداوم کارگران امسال رونق بیشتری پیدا کند.

 ایمانیه گفت: امنیت شغلی کارگران از طریق هم افزایی بین مدیریت ارشد استان و نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی به صورت ویژه پیگیری خواهد شد.

وی اظهار داشت: حمایت از تعاونی‌ها، همانند آنچه در سال گذشته انجام شد با جدیت بیشتری ادامه می یابد؛ در سال جاری تسهیلات قابل توجهی را به تعاونی‌ها اختصاص خواهیم داد.

 استاندار فارس بر ضرورت توجه به درمان مستقیم بیمه شدگان تامین اجتماعی تاکید کرد و گفت: عملیات احداث تجهیز و تکمیل بیمارستان شماره ۲ تامین اجتماعی شیراز را با جدیت پیگیری خواهیم کرد؛ همه سازمان ها در اجرای این مهم گام بردارند.

وی با اشاره به بحث مسکن کارگران گفت: مدیریت استان، موضوع زمین برای احداث مسکن کارگران را حل می کند و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز موضوع تخصیص وام از بانک رفاه را در این زمینه پیگیری نماید تا فارس در زمینه تامین مسکن کارگران پیشتاز باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز