خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل میراث فرهنگی قزوین:

مطالعات مرمت برج‌های دوگانه خرقان آوج آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۹۹۰

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: مطالعات جامع برج‌های دوگانه خرقان با اعتبارات مصوبات سفر رئیس جمهور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، احسان نورانی با اعلام این خبر گفت: مطالعات جامع مرمت با عنوان آسیب شناسی و لرزه نگاری برج‌های دوگانه خرقان از محل اعتبارات مصوبات سفر رئیس جمهور آغاز شده است.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین بیان کرد: با توجه به اینکه برج‌های تاریخی خرقان در منطقه‌ زلزله خیز قرار دارند و در گذشته نیز به دنبال زمین لرزه دچار آسیب شده امطالعات مرمتی در دستور کار قرار گرفت تا هرگونه فعالیت مرمتی در خصوص این بنا‌ها به صورت هدفمند و به گونه‌ای انجام شود تا کمترین آسیب متوجه این دو برج باشد.

نورانی تصریح کرد: برنامه ریزی برای انجام دور جدید مرمت سه مجموعه بنای تاریخی شاخص قزوین شامل دولتخانه صفوی، قلعه حسن صباح الموت و قلعه سمیران طارم انجام شده و بزودی پیمانکار این بنا‌ها کار مرمت را آغاز می کند.

این مسئول یادآورشد: برج‌های دوگانه خرقان از بنا‌های تاریخی مربوط به دوره سلجوقیان است که در نزدیکی روستای حصار در بخش آبگرم شهرستان آوج قرار دارد.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین در پایان گفت: این برج ها، آرامگاه ۲ تن از بزرگان دوره سلجوقی «ابو سعید بیجار،  پسر سعد و «ابو منصور ایلتای» پسر تکین است که بصورت دو برج شکوهمند آجری با فاصله ۲۹ متر از یکدیگر قرار دارند و از شاهکار‌های معماری دوره خود محسوب می شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز