خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر پژوهش‌های بحران کشور :

۹۰ میلیون هکتار از عرصه‌های کشور نیازمند طرح آبخیزداری است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۵۴۳

مدیرکل دفتر پژوهش‌های بحران کشور گفت: ۹۰ میلیون هکتار از عرصه‌های کشور نیازمند اجرای طرح آبخیزداری است.

به گزارش ایلنا ، احسان علیپوری در دیدار فرماندار سلسله، با تأکید بر لزوم شناسایی مناطق بحرانی شهرستان جهت تخصیص اعتبارات لازم، اظهار کرد: ۹۰ میلیون هکتار از عرصه‌های کشور نیازمند اجرای طرح آبخیزداری است.

وی افزود: از این میزان، اجرای طرح‌های آبخیزداری به‌منظور کنترل سیلاب و تغذیه سفره‌های زیرزمینی در ۳۰‌ میلیون هکتار از این اراضی آغاز شده و استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به حساسیت‌های ویژه این منطقه به‌عنوان پایلوت اجرای این طرح‌ها انتخاب شده است.

مدیرکل دفتر پژوهش‌های بحران کشورخاطرنشان کرد: تا زمانی‌که مشکلات آبخیزداری در کشور مرتفع نشود، مشکلات ناشی از سیلاب و کمبود آب‌های زیرزمینی و توسعه و رونق‌بخش کشاورزی را نخواهیم داشت.

میلاد شرفی فرماندار سلسله نیز با اشاره به اینکه بسیاری پل‌های لرستان پس از سیلاب سال ۹۸ هنوز بازسازی نشده و موقتی هستند، افزود: در شهرستان سلسله نیز وضعیت برخی از پل‌ها نامناسب بوده و ضروری است که هرچه سریع‌تر بازسازی و تکمیل شوند.

وی با اشاره به اینکه سلسله در بالادست قرار دارد و منشأ رواناب‌های سطحی است، بیان کرد: چنانچه این رواناب‌ها در بالادست کنترل شود، مناطق پایین‌دست استان نیز مشکلی نخواهند داشت.

فرماندار سلسله با بیان اینکه شرایط سدمعشوره را باید از دیدگاه مدیریت بحرانی نگاه کرد، افزود: اگر سدمعشوره احداث شود، سیلاب‌های پلدختر و کشکان رود هم مدیریت می‌شوند.

شرفی با بیان اینکه ۵۰ تا ۶۰ درصد روستاهای سلسله در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها قرار دارند، افزود: در شهر الشتر نیازمند احداث ۵ کیلومتر کانال هستیم تا مخاطرات از این شهر دور شود.

وی با اشاره به اینکه چند روستای منطقه زنگیوند فیروزآباد مشکل فرونشست زمین دارند، افزود: پل زنگیوند باید بازسازی و تکمیل شود تا ارتباط چندین روستای منطقه قطع نشود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز