خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس :

به هیچ وجه اجازه لطمه به بافت تاریخی شیراز را نمی دهیم / بزودی شاهد حرکتی جهشی در حفظ بافت تاریخی خواهیم بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۳۵۹

استاندار فارس گفت: در بحث حفظ هویت ملی و شهری پای کار هستیم و به هیچ وجه زیر بار اینکه بخواهد لطمه‌ای به بافت تاریخی شیراز وارد شود نمی رویم.

به گزارش ایلنا، محمدهادی ایمانیه در آیین گرامیداشت روز معمار و روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی در مدرسه خان شیراز اظهار داشت: امیدواریم از این پس شاهد یک حرکت جهشی جدید در شهر شیراز در زمینه حفظ بافت تاریخی باشیم و تا زمانی که این مهم به نتیجه برسد نیز پای کار ایستاده ایم.

وی افزود: ایجاد تغییر در برخی دروس معماری در دانشگاه ها، ایجاد تغییر در قوانین ارتقاء اساتید رشته‌های مهندسی و معماری و تدوین آیین نامه ارایه تسهیلات به ساخت و سازهای منطبق با معماری ایرانی اسلامی از جمله مواردی است که در جهت حفظ هویت بافت تاریخی باید دنبال شود.

از ثبت جهانی محور زندیه حمایت می‌کنیم

استاندار فارس در پاسخ به پیشنهاد مطرح شده در خصوص ثبت جهانی محور زندیه شیراز گفت: برای تحقق این مهم هرگونه کمک و حمایتی که نیاز باشد را خواهیم داشت؛ ساخت این مجموعه گامی در جهت احیای بافت تاریخی شیراز است و ثبت جهانی آن هم می تواند اتفاق بیافتد.

ایمانیه اظهار داشت: باید هرچه می توانیم به بازگشت بافت تاریخی و بازسازی و احیای آن کمک کنیم چرا که برخی از فضاهای ایجاد شده در این بافت در شان جایگاه شهر شیراز نیست و به مکانی برای برخی ناهنجاری ها تبدیل شده است؛ امروز باید بناهایی داشته باشیم که در قرن های آینده گفته شود که این بناها مربوط به دوران پس از انقلاب اسلامی است.

به هیچ وجه اجازه لطمه به بافت تاریخی شیراز را نمی دهیم / بزودی شاهد حرکتی جهشی در حفظ بافت تاریخی خواهیم بود

کتابخانه و تالار مرکزی شیراز با سبک ایرانی- اسلامی ساخته شود

استاندار فارس بیان کرد: انتظار است که کتابخانه و تالار مرکزی شیراز با سبک ایرانی و اسلامی ساخته و تکمیل شود و در ساخت مسجدی که بنا است در میدان امام حسین (ع) شیراز بنا شود نیز معماری اسلامی و ایرانی بکار گرفته شود.

ایمانیه افزود: ملاصدرا افتخار جامعه بشری است و به مدرسه خان به عنوان پایگاه تدریس این فیلسوف و دانشمند بزرگ باید بیش از اینها توجه شود.

لزوم احیای باغ های شیراز

وی ضمن تاکید بر لزوم احیای باغ های شیراز یادآور شد: مساحت باغ های شیراز در گذشته پنج هزار هکتار بوده که هرسال بخشی از آن از بین رفته و امروز به یک پنجم آن رسیده است.

نماینده عالی دولت در استان فارس گفت: باید با برنامه ریزی هر سال بخشی از این باغ های از بین رفته احیا و جایگزین شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز