خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خبر داد؛

اجرای ۱۲ طرح توسعه یا ایجاد شهرک‌های صنعتی در فارس

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۱۹۵۸

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه سال گذشته اقدامات موثری برای ایجاد و توسعه شهرک‌های صنعتی اجرا شد، از پیگیری ۱۲ طرح توسعه‌ای و ایجادی در این زمینه خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید مصطفی هاشمی چهارشنبه ۶ اردیبهشت در دیدار با نماینده شیراز و زرقان در مجلس، با بیان اینکه توسعه و ایجاد شهرک‌های صنعتی در مرکز استان به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار این شرکت قراردارد، گفت: به علت اجرا نشدن طرح‌های توسعه‌ای و ایجادی طی سال‌های گذشته، یکی از مهمترین چالش‌ها در زمینه جذب سرمایه گذار تکمیل بودن ظرفیت اراضی قابل واگذاری در شهرک‌های صنعتی شیراز بوده است.

هاشمی با بیان اینکه در این زمینه برنامه‌هایی تدوین و به سرعت و با قید اولویت در دستور کار قرار گرفت، از حمایت و پیگیری دکتر قادری قدردانی و اضافه کرد: در این مدت نشست‌هایی با مجتمع اقتصادی کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) برگزار و توافقاتی برای اجرای طرح توسعه شهرک صنعتی بزرگ شیراز انجام شد که در مرحله نخست  فرآیند الحاق ۳۳هکتار از اراضی انجام و این اراضی به شهرک صنعتی بزرگ شیراز ملحق شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین از توافقات با مجتمع اقتصادی امداد برای ایجاد شهرک تخصصی صنفی در اراضی حدود ۱۰۰هکتار در شیراز  خبر داد و گفت: فرآیند اخذ استعلامات این شهرک صنفی نیز در دست  انجام است و امیدواریم امسال  مراحل ایجاد آن عملیاتی شود.

وی همچنین با اشاره به مذاکرات انجام شده با مالکان اراضی نیز گفت: قرارداد ۱۸هکتار از اراضی همجوار شهرک صنعتی بزرگ شیراز نیز  منعقد و مذاکرات برای الحاق بخش دیگری از اراضی نیز در حال انجام است.

هاشمی در ادامه با اشاره به اینکه راه اندازی شهرک صنعتی دارویی بیضا به عنوان یکی از شهرک‌های صنعتی نزدیک به مرکز استان نیز در برنامه عملیاتی قرارگرفت، گفت: مهمترین مشکل این شهرک صنعتی تامین آب و برق بود که با حمایت‌های ویژه‌ای که توسط استاندار فارس انجام شد و با تعامل و هماهنگی با دستگاه های خدمات رسان نیز توافق و تفاهمنامه تامین آب و تامین انرژی با برق انجام شده است.

وی همچنین با اشاره به برنامه ریزی برای راه اندازی شهرک صنعتی سروستان ۲ به عنوان یکی از گزینه‌های سرریز سرمایه گذاری شهر شیراز نیز گفت: جلسات مختلفی برای تامین آب و برق این شهرک صنعتی برگزار و قرارداد ایجاد پست برق این شهرک صنعتی با شرکت برق منطقه‌ای فارس منعقد شده است.

توسعه شهرک صنعتی ملوسجان در بیضا، پیگیری ایجاد شهرک صنعتی صنایع دستی، ایجاد شهرک صنعتی بزرگ دوم شیراز و شهرک صنعتی تخصصی دانش‌بنیان و مذاکره با اداره کل اوقاف و امور خیریه برای اجرای طرح توسعه شهرک صنعتی بزرگ شیراز از دیگر مواردی بود که مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس از پیگیری ها برای ایجاد آنها خبرداد و گفت: راه اندازی این شهرک های صنعتی که در نزدیکی شیراز و در فاصله نزدیک با مرکز استان قراردارند می تواند بسترساز توسعه صنعتی و رشد تولید در استان شود.

هاشمی همچنین بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای ایجاد شهرک های صنعتی غیر دولتی  تاکید و اضافه کرد: در این زمینه ایجاد شهرک‌های صنعتی غیردولتی توسعه صنایع و صادرات فارس، سنگ برمشور و همیار پردیس در دست پیگیری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز