خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان 400 سند روستایی را در املش اهداء کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۰۱۶۳

استاندار گیلان در مراسم اهداء نمادین 400 سند روستایی در شهرستان املش اعلام کرد: یکی از دلایل افزایش مهاجرت از روستا به شهر عدم تامین امکانات رفاهی مناسب است.

به گزارش ایلنا از املش، اسدالله عباسی در جمع مردم و مسئولان منطقه عنوان کرد: مسئولان موظف هستند از صدور هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی جلوگیری کرده و به ایجاد مهاجرت معکوس در  سراسر استان کمک کنند، زیرا هر منطقه از این استان دارای ظرفیتی عظیم است.

مقام عالی اجرایی استان در این مراسم  در روستای اسیابسران رانکوه از توابع شهرستان املش با بیان اینکه حضور در بین مردم در نقاط مختلف استان برای بنده یک افتخار بزرگ است، اظهار کرد:  بسیار خوشحالم که شرایطی فراهم شد تا بتوانم در خدمت مردم شهرستان املش و بخش رانکوه بوده و به درد و دل آنان گوش کنم.

وی با اشاره به اعطا سند روستایی به مردم و رفع محرومیت زدایی در کشور گفت: اعطای سند روستایی یکی از اقدامات مهم جمهوری اسلامی در راستای کاهش فقر و محرومیت زدایی در کشور است که بسیاری را خانه‌دار کرده است.

نماینده عالی دولت در گیلان  دستاوردهای جمهوری اسلامی در طول ۴۴ سال گذشته را بی نظیر دانست و افزود: دستاوردهای نظام در این سالها قابل تحسین بوده و باید آگاهانه و به درستی برای مردم بازگو شود زیرا در این صورت هیچ قدرتی نمی تواند به این کشور نفوذ کند.

عباسی با تاکید بر اقدام هوشمندانه امام خمینی(ره) در خصوص تشکیل نهاد بنیاد مستضعفان بیان کرد: افق دید حضرت امام خمینی(ره)  بی نظیر بوده است به طوری که در ۱۲ فروردین ماه سال ۵۸،  همه مردم را برای  تعیین نوع حکومت فراخواندند که این مهم نمونه بارز مردم سالاری دینی است.

وی با بیان اینکه رسالت بنیاد مستضعفان بازنگری و اجرای طرح هادی، ساخت مسکن محرومین و توجه به نیازمندان است، بیان کرد: سال گذشته رئیس بنیاد مستضعفان کشور دو مرحله  به این استان سفر کردند و به افراد سند اراضی که تحت اختیار رژیم پهلوی بود به مردم اعطا کردند که در نوع خود بی سابقه بوده است.

استاندار گیلان از اعطاء ۱۶۰ هزار سند روستایی تا کنون در این استان خبر داد و افزود: این روند ادامه دار است زیرا مردم باید شهد شیرین خدمت را در نظام اسلامی به خوبی حس کنند.

 عباسی با اشاره به برنامه راهبردی دولت جهادی و انقلابی سیزدهم در راستای ایجاد شرایط کسب و کار و رشد تولید در کشور بیان کرد: برنامه راهبردی دولت جهادی و مردمی سیزدهم رفع تورم و رشد تولید در کشور است زیرا باید شرایط را برای اشتغال و بویژه اشتغال جوانان فراهم کرد و این حکم نهایی و ثانویه مقام معظم رهبری است و بر همه مسئولان واجب است تا به آن عمل کنند.

وی با انتقاد از روند ویلاسازی در برخی نقاط گیلان، آن‌ را عامل مهمی در افزایش مهاجرت از روستا به شهر دانست و یادآور شد: مسئولان موظف هستند از صدور هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی جلوگیری کرده و به ایجاد مهاجرت معکوس در گیلان کمک کنند زیرا هر منطقه از  این استان دارای ظرفیتی عظیم است.

استاندار گیلان با بیان اینکه پایه اقتصاد گیلان کشاورزی است، گفت: کشاورزی یکی از شغل‌های اساسی مردم گیلان است ار این رو باید شرایط را برای رونق کشاورزی در این استان از طریق آبرسانی و  لایروبی انهار به موقع کمک کرده و دولت سیزدهم هم با ممنوعیت واردات برنج در سه ماه محدوده زمان  برداشت به کمک شالیکاران می آید.

عباسی ادامه داد: در چند سال گذشته عمده مشکل شالیکاران گیلانی تامین  کودهای شیمیایی بوده است که در سال زراعی جدید تلاش کردیم تا معضل تامین کودهای شیمیایی پتاس با قیمت دولتی را با اقدامی جهادی برطرف کنیم.

وی با ابرار خرسندی از افزایش ۶۲ درصدی قیمت تضمینی خرید چای در استان‌های شمالی بیان کرد: در استان‌های شمالی به ویژه در گیلان، نباید کیفیت چای را فدای کمیت کرد زیرا برنامه دولت هم حمایت از چایکاران است.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر ادامه دار بودن رفع محرومیت‌زدایی در تمامی شهرستان‌های این استان افزود: در بخش احداث مسکن محرومین و محرومیت زدایی در شهرستان املش و در راستای اقدامات خوبی به مانند دیگر نقاط گیلان انجام شده است که نمونه بارز آن اعطاء ۶ هزار سند روستایی است.

استاندار با تاکید بر لزوم توجه به لایروبی آب بندان و سردهنه‌ها در استان گیلان برای رفع تنش‌های آبی افزود: ۴۲ میلیارد تومان اعتبار برای لایروبی آب بندان و سردهنه‌ها در گیلان اختصاص یافته است لذا عذری در خصوص عدم انجام لایروبی در گیلان پذیرفته نیست.

از سال ۱۴۰۱ تاکنون ۶ هزار و ۳۱۲ برگ سند روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت گیلان و در مجموع 160 هزار سند روستایی به مردم سراسر استان اعطا شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز