خبرگزاری کار ایران

افتتاح 2 خانه بهداشت کارگری و مرکز همیار کارکنان در واحدهای صنعتی فارس

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۱۷۹۰

همزمان با نخستین روز هفته کارگر سال 1402 یک خانه بهداشت کارگری در واحدی صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی شیراز و یک مرکز همیار کارکنان در مجتمع خلیج فارس این شهر افتتاح شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس در حاشیه آیین افتتاح این 2 مرکز گفت: بر اساس ماده 47 قانون کار باید خانه بهداشت کارگری در تمام واحدهای تولیدی، خدماتی، صنعتی و ... با بیش از 50 کارگر ایجاد شود.

وحید خداپرست افزود: در این مراکز خدمات بهداشتی و سلامت جسمی و روحی به کارگران ارایه می‌شود.

وی ادامه داد: همزمان با نخستین روز هفته کارگر امسال خانه بهداشت کارگری در شرکت تولیدی و صنعتی قصر بازی پارسیان واقع در منطقه ویژه اقتصادی شیراز با 140 کارگر و همچنین مرکز همیار کارکنان مجتمع خلیج فارس در شیراز برای ارایه خدمات بهداشتی و سلامت به بیش از 450 کارگر و بیش از 2 هزار واحد صنفی این مرکز مجموعا با بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس اعلام کرد: در حال حاضر 197 خانه بهداشت کارگری و ۶۵ مرکز همیار کارکنان در واحدهای صنعتی، تولیدی، خدماتی و ... در سطح این استان فعال است.

وی در ادامه بر نقش آرامش روحی و سلامت جسمی کارگران در رشد تولید تاکید کرد و گفت: انتخاب خانه‌های بهداشت کارگری یکی از شاخص‌های مهم در انتخاب واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی نمونه است.

خداپرست همچنین بر تامین محصولات مورد نیاز استان از تولیدات داخلی فارس تاکید کرد و افزود: مشکلات و موانع پیش روی بخش تولید استان در هر زمینه‌ای با جدیت تا رفع مشکل پیگیری خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه فجر استان فارس نیز گفت: بسیج کارگری خدمت گذار جامعه کار و تولید است.

سرهنگ پاسدار نوشاد نادری منش بر تحقق شعار سال تاکید کرد و افزود: چندین سال پیاپی است که مسئله تولید دغدغه اصلی رهبر معظم انقلاب است و رشد این بخش قطعا به رفع مشکلات در بسیاری از بخش‌های جامعه منجر خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از 500 جلسه برای رفع مشکلات و موانع تولید استان فارس برگزار شده و در مجموع نگاهی مومنانه در این استان نسبت به کارگران حاکم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز