خبرگزاری کار ایران

بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۰۷۴۴

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی پیوند اعضای ابوعلی سینا، از نزدیک با توانمندی های این مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی آشنا شد.

به گزارش ایلنا، بهرام عین اللهی در این بازدید که با همراهی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز،  مدیرعامل و رئیس هیات مدیره بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی پیوند اعضای بوعلی سینا، مسئولان ارشد دانشگاه و مسوولان بیمارستان پیوند اعضای ابوعلی سینا انجام شد، در جریان آخرین اقدامات این مرکز در زمینه خدمت رسانی به بیماران و روند پیشبرد پروژه های در دست اجرا در این بیمارستان قرار گرفت.

دیدار با همراهان بیماران و گفت و گو پیرامون رضایتمندی از خدمات، بازدید از محل احداث پروژه بیمارستان سرطان جنوب کشور به عنوان فاز چهارم توسعه این بیمارستان و پروژه ساخت همراه سرای بیمار، دیگر بخش های حضور وزیر بهداشت و هیات همراه در این مرکز آموزشی درمانی بود.

بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی پیوند اعضای ابوعلی سینا واقع در شهر صدرای شیراز، در فروردین 1396، به عنوان مهمترین پروژه دانشگاهی و درمانی کشور در زمینه پیوند اعضا و با700 تخت بیمارستانی و در زمینی معادل 158 هکتار، فعالیت خود را آغاز کرد. 

این مرکز آموزشی درمانی هر ساله پذیرای بیش از دوازده هزار بیمار داخلی و بین المللی بوده و بیش از 21 هزار عمل جراحی در این مرکز انجام می شود. این بیمارستان نه تنها مرکز انجام عمل های پیوند  عضو در زمینه کبد، قلب،کلیه، پانکراس و روده است، بلکه اعمال پیچیده در زمینه درمان سرطان، بیماری های کبد و مجاری صفراوی و سایر اعمال جراحی عمومی نیز در این مرکز درمانی انجام می پذیرد.

پیوند روده کوچک از پیچیده ترین و نادرترین پیوندهایی است که تاکنون در جهان انجام شده، چرا که احتمال پس زدگی آن بسیار زیاد است، اما با توانمندی پزشکان بیمارستان پیوند اعضای بوعلی سینا، این مرکز آموزشی درمانی تنها بیمارستان کشور برای پذیرش بیماران مبتلا نارسایی روده محسوب می شود.

داده‌های آماری نشان‌دهنده تعداد بالای عمل های پیوند موفق در این مرکز بوده، به نحوی که هم اکنون این مرکز به‌ عنوان فعال‌ترین مرکز پیوند کبد در دنیا شناخته شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز