خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان:

کرونا در هرمزگان روند افزایشی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۸۳۳

سخنگو و مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هشدار داد: به دلیل رعایت نشدن پروتکل‌های (شیوه نامه‌های) بهداشتی در تعطیلات نوروزی، موارد ابتلا به کرونا در استان رو به افزایش است.

به گزارش ایلنا، فاطمه نوروزیان سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: شهرهای‌ با وضعیت رنگ‌بندی قرمز، نارنجی و زرد کرونایی نیز در استان هرمزگان بیشتر شده است و بعد از مدت‌ها، جزیره هرمز با رنگ‌بندی قرمز (بسیار پرخطر) مشخص شده است.

وی تصریح کرد: علائم سویه جدید کرونا تقریبا شبیه به آنفلوانزا است؛ که با تب شدید، بدن درد، لرز، گلودرد، سردرد همراه بوده و در برخی افراد نیز با گوش درد و از دست دادن حس بویایی دیده می شود.

نوروزیان خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد هنگامی که دچار تب و لرز شدید می‌شوند با تصور اینکه دچار بیماری آنفلوانزا شده‌اند؛ خیلی بیماری را جدی نمی‌گیرند در صورتی که در حال حاضر موارد ابتلا به آنفلوانزا فعلا نداریم.

نوروزیان تاکید کرد: در صورت بروز علائم ذکر شده، بهتر است حتما تست داده شود تا با شناسایی، پیشگیری و درمان به موقع از شیوع بالای بیماری در جامعه جلوگیری شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد: کرونا با سوش جدید قدرت سرایت بالاتری دارد و همین طور شدت بیماری‌زایی ‌افزایش پیدا کرده است و بیماران مبتلا علائم شدیدتری را تجربه می‌کنند.

به گفته وی، در تعدادی از افراد به‌ویژه سالمندان و بیماران زمینه‌ایِ کنترل نشده، درگیری ریه هم دیده می‌شود که منجر به افزایش موارد بستری، بدحال و فوت شده است.

وی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون در مراکز خدمات جامع سلامت منتخب در سراسر استان در حال انجام است و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای باید دوز یادآور را تزریق کنند.

نوروزیان از مردم خواست برای جلوگیری از انتشار جدید کرونا در استان قرنطینه بیماران، استفاده از ماسک در فضای بسته و به‌ویژه توسط بیماران و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را جدی گرفته و برای پیشگیری از سایر بیماری‌های تنفسی و ویروسی، دست‌های خود را به دقت و با آب و صابون شست وشو دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز