خبرگزاری کار ایران

در سال ۱۴۰۱ صورت گرفت؛

ساخت بیش از پنج هزار قطعه مورد نیاز نیروگاه شهید رجایی با توان داخلی

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۷۶۷

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی گفت: تعداد 5 هزار و 848 قطعه مورد نیاز واحدهای سیزده گانه نیروگاه شهید رجایی در سال گذشته از سوی متخصصان داخلی طراحی و ساخته شد.

به گزارش ایلنا، ابوالفضل موتابها گفت: درسال 1401 براساس رویکرد توجه به توانمندی‌های داخلی تجهیزات و کالاهای استراتژیک واحدهای سیزده گانه نیروگاه برای تولید برق پایدار پس از طراحی و تهیه نقشه‌های قطعات از سوی کارشناسان و متخصصان نیروگاه توسط سازندگان داخلی ساخته شده است.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی تصریح کرد: ساخت صفحات کلاچ الکتریکی END Seul واحدهای گازی، دیافراگم‌های مسلح واحدهای سیکل ترکیبی و بخاری، ساخت سیل استریپ ولاک استریپ‌های توربین نیروگاه بخار، چرخ دنده شانه‌ای واحدهای گازی، پیستون سلونوئید والوهای نیروگاه بخار، شفت بویلر فیدپمپ‌های نیروگاه سیکل ترکیبی از جمله قطعاتی است که در سال گذشته طراحی و تولید شده است.

موتابها یادآورشد: با طراحی و ساخت این قطعات و تجهیزات که با تکیه بر توانمندی‌های داخل کشور انجام شده از خرید کالاهای مشابه خارجی و خروج ارز از کشور جلوگیری شده است.

وی خاطرنشان کرد: نیروگاه 2042 مگاواتی شهید رجایی قزوین به عنوان سومین نیروگاه بزرگ کشور، با 13 واحد بخاری وسیکل ترکیبی، نقش مهمی در تامین برق کشور و پایداری شبکه سراسری دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز