خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره امور معادن استان خبرداد؛

وجود ۴۸۳ معدن غیر فعال در خراسان رضوی/ احیاء ۴۶ معدن راکد در استان

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۳۴۱

رئیس اداره امور معادن خراسان رضوی گفت: ۴۸۳ معدن غیر فعال در استان وجود دارد که همه این معادن تعیین تکلیف شده‌اند؛ در همین راستا در سال گذشته ۴۶ معدن راکد در استان احیا شده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، مهدی هادی افزود: تعداد پروانه‌های اکتشاف معتبر استان در سال ۱۴۰۱، ۲۳۶ فقره ، گواهی کشف معتبر تا پایان سال گذشته ۷۶ فقره با میزان ذخیره ۴۴ میلیون تن و هزینه عملیات مورد تایید ۱۰ هزار و ۸۹ میلیون ریال است. تعداد پروانه‌های بهره‌برداری معتبر در حوزه معدن استان شامل ۱۰۴۷ فقره با میزان ذخیره ۲.۸ میلیارد تن و استخراج اسمی ۶۵ میلیون تن، با سرمایه‌گذاری ۳۷ هزار و ۳۸۵ میلیارد ریالی و اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۲۷۰ نفر است.

رئیس اداره امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: طی سال ۱۴۰۱، ۴۱ پروانه بهره‌برداری معدن، ۳۹ گواهی کشف و ۸۵ پروانه اکتشاف معدن در استان صادر شده است.

هادی افزود: ۴۸۳ معدن غیر فعال در استان وجود دارد که همه این معادن تعیین تکلیف شده‌اند. در سال گذشته ۴۶ معدن راکد در استان احیا شده و بقیه معادن مذکور اخطاریه دریافت کرده‌اند که در صورت عدم اقدام به فعالیت در جهت اجرای فرآیند ماده ۲۰ قانون معادن و سلب صلاحیت بهره‌بردار اقدام خواهد شد.

وی گفت: در سال گذشته ۲۶۵ معدن فاقد بهره‌بردار وارد فرآیند مزایده شد و برای باقی معادن فاقد بهره‌بردار نیز مبنی بر برگزاری مزایده بر اساس زمان‌های تعیین شده توسط معاونت معادن و فرآوری مواد وزارت صمت، در انتظار ابلاغ تاریخ برگزاری مزایده باقی معادن هستیم. در ۴ ماهه پایانی سال گذشته ۱۲ معدن در مسیر برگزاری مزایده قرار گرفتند.

رئیس اداره امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: میزان استخراج معادن استان در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال‌ قبل از ۱۲۳۳ هزار تن به ۱۴۲۰ هزار تن افزایش یافته که نشانگر ۱۱ درصد رشد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز