خبرگزاری کار ایران

ابطال ۳۲۰ مصوبه و دستورالعمل متناقض حوزه معدن با هدف فسادزدایی

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۲۲۹۶

وزیر صنعت، معدن و تجارت از ابطال ۳۲۰ مصوبه، بخشنامه و دستورالعمل بعضاً متناقض حوزه معدن خبر داد و گفت: برخی از این مصوبات و بخشنامه‌ها می‌توانستند منشا رانت و فساد باشند.

به گزارش ایلنا از وزارت صمت، «سید رضا فاطمی امین» امروز در مراسم رونمایی از طرح تحول زمین‌شناسی استان خراسان جنوبی در محل وزارت صمت افزود: بحث شناسایی ظرفیت ها به دلیل مخاطره آمیز بودن و انجام کار زیر ساختی متوجه حاکمیت است که این امر در این پروژه به خوبی انجام شده و قابل تقدیر است.

وزیر صنعت، معدن وتجارت افزود: همه این مصوبات، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها اکنون به یک دستورالعمل ۸۰ صفحه‌ای تبدیل شده است.

وی با اشاره به طرح تحول زمین‌شناسی استان خراسان جنوبی، خاطرنشان کرد: مرحله شناسایی و پی‌جویی معدنی، مرحله بسیار پرمخاطره‌ای است که بخش خصوصی توان ورود و سرمایه‌گذاری در آن را ندارد.

فاطمی امین بیان داشت: به همین دلیل حاکمیت به این موضوع وارد می‌شود و علاوه بر آن زمانی که این محدوده‌ها به مزایده گذاشته می‌شود، اگر ندانیم چه در اختیار داریم قیمت‌هایی که ارائه می‌شوند نیز واقعی نیستند.

وزیر صمت ادامه داد: در طرح تحول زمین‌شناسی که از استان خراسان جنوبی آغاز شده، ذخایر بسیار ارزشمندی از سنگ‌آهن، مس، کروم و غیره کشف شده و به‌ویژه در زمینه سنگ‌آهن دغدغه‌های موجود بر کمبود آنها رفع خواهد شد؛ در حالی که پیش از این عنوان می‌شد در خوش‌بینانه‌ترین حالت فقط برای ۱۵ سال دیگر سنگ‌آهن در کشور موجود است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز