خبرگزاری کار ایران

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد خبرداد:

سردرگمی ۵۰۰ فرصت شغلی در معدن فسفات چرام

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۱۰۲

شهرستان چرام دارای منابع متعددی در حوزه " فسفات " است اما تاکنون این معادن هیچ سودی بحال مردم منطقه نداشته و از سویی حدود ۵۰۰ فرصت شغلی می تواند ایجاد کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از نارضایتی مردم شهرستان چرام دتر موضوع به بهره برداری نرسیدن " معدن فسفات " این شهرستان خبرداد.

داریوش دیودیدهدر گفت و گو با ایلنا از یاسوجگفت: متاسفانه وضعیت نارضایتی مردم چرام درباره به بهره برداری نرسیدن " معدن فسفات " این شهرستان گسترده و اکنون نگرانی های فراوانی در این ارتباط وجود دارد.

وی با انتقاد از اینکه وعده به بهره برداری رسیدن " معدن فسفات چرام " ۲۰ سال است به مردم این شهرستان داده می شود، خاطرنشان کرد: این درحالیست که هیچکدام از آن وعده ها محقق نشده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد افزود: شهرستان چرام دارای منابع متعددی در حوزه " فسفات " است اما تاکنون این معادن هیچ سودی بحال مردم منطقه نداشته و از سویی حدود ۵۰۰ فرصت شغلی می تواند ایجاد کند.

دیودیده با طرح این سوال که مردم از ما می پرسند چرا ۲۰ سال است معدن " فسفات چرام " به بهره برداری نرسیده است؟ خاطرنشان کرد: در چندسال گذشته ۲ سرمایه گذار برای بهره برداری این معدن به کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان چرام سفر کرده و مدتی هم حضور داشتند اما بعد از مدتی از ادامه فعالیت کنار رفتند.

وی گفت: خود ما نیز از وضعیت کنونی این معدن و نگرانی های مردم نگران هستیم وتلاش های فراوانی برای فعالیت سرمایه گذار بخش خصوصی انجام داده اما متاسفانه بخش خصوصی حاضر به ادامه فعالیت در این معدن نیست.

بهگزارش ایلنا از یاسوج،" معدن فسفات چرام " بعنوان یکی از چهار معدن بزرگ فسفات خاورمیانه نامیده شده و وعده بهره برداری آن به حدود ۲۰ سال پیش در تریبون های انتخاباتی و مسوولان وقت و کنونی می رسد اما هیچ فعالیتی برای بهره برداری از آن را مردم منطقه ندیده اند.

شهرستان چرام با یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد حدود ۱۸۰ کیلومتر فاصله دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز