خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز:

دولت در تعیین دستمزد طبق تورم ۴۶ درصدی عمل کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۱۳۷

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز، گفت: در بحث تعیین دستمزد، انتظار داشتیم دولت طبق تورم ۴۶ درصدی اعلام شده، تمکین کند اما همانطور که شاهد هستیم، با وجود فشارهای فراوانی که به نمایندگان کارگران وارد شد، مبحث تعیین حقوق و دستمزد، مشکلات فراوانی را ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در آذربایجان شرقی، کریم صادق زاده، در چهارمین جلسه کمیته اجرایی ستاد گرامیداشت هفته کارگر، به منظور جمع بندی و اعلام نهایی برنامه‌های این هفته با بیان اینکه هفته کارگر نوید بخش تحولات اساسی برای رفع مشکلات کارگران و بازنشستگان است، اظهار داشت: امسال که از سوی مقام معظم رهبری سال رشد تولید و مهار تورم نامگذاری شده است، آغازی برای تصمیماتی نو در راستای آینده درخشان برای کشورمان است.

وی افزود: هفته کارگر سال ۱۴۰۲ طبق برنامه از چهارم اردیبهشت آغاز خواهد شد که هر روز آن با عناوین مختلفی چون "کارگران، تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل (ره) و رهبری"، "کارگران، مهار تورم، رشد تولید"، "کارگران، معنویت و بهره‌وری"، "کارگران و امنیت شغلی"، "کارگران، شوراها و تشکل‌یابی"، "کارگران زن، اشتغال و خانواده"، "روز جهانی کارگر" نامگذاری شده است.

صادق‌زاده گفت: امیدواریم با مشکلات جامعه کارگری و بازنشستگی، به ویژه ایجاد امنیت شغلی کارگران و اجرای دقیق همسان سازی حقوق بازنشستگان به خصوص پرداخت ۲۵ درصد از معوقه سال ۱۴۰۰، از بروز بحران‌های بسیاری جلوگیری شود.

دبیر خانه کارگر تبریز، با بیان اینکه در ۲۸ فروردین احکام افزایش حقوق کارگران ثبت خواهد شد، گفت: پرداخت به موقع دستمزد و حقوق کارگران، دریافت خدمات شایسته در امور درمانی، توزیع عادلانه ثروت و رفاه اجتماعی نیاز تمام کارگران و بازنشستگان و یکی از خواسته‌های بحق صنفی تشکل‌های کارگری است.

وی با اشاره به اینکه توقع راهپیمایی در چارچوب‌های نظام برای بیان مشکلات حق مسلم جامعه کارگری است، اظهار داشت: انتظار داریم مسئولان مجوز این حق را به جامعه کارگری بدهند، در این رابطه نامه‌ای با امضای تشکل‌های کارگری و اتحادیه پیشکسوتان، به فرمانداری ارجاع شده است که امیدواریم استانداری و فرمانداری با برگزاری راهپیمایی مخالفتی نداشته باشند.

صادق‌زاده تاکید کرد: امروز همه مستحضریم که کارگران و بازنشستگان به حمایت‌های اقتصادی و اجتماعی نیاز فراوانی دارند. فراموش نکنیم که در سال ۱۴۰۱ مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران بر امنیت شغلی تاکید فراوانی داشتند، توصیه‌هایی را به مسئولان گوشزد و تاکید کردند باید به امنیت شغلی کارگران توجه ویژه‌ای شود.

وی ادامه داد: امروز ۹۳ درصد کارگران به صورت قراردادی مشغول کارند، ما انتظار داریم دولت به تبصره ۱ ماده ۷ قانون کار که بر کار مستمر و دائمی اشاره کرده، عمل کند.

صادق‌زاده با یادآوری اینکه، خوشبختانه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی فعالیت‌های مثبتی که در جهت کمک به واحدهای مشکل دار و حفظ اشتغال در آذربایجان شرقی انجام داده است، گفت: بنده شخصا و دقیقا رصد می‌کردم و شاهد بودم که شب عید هیچ کارگری بدون دریافت دستمزد و حقوق و پاداش و عیدی، روانه خانه‌ نشد و مشکل خاصی در شهرمان پیش نیامد و تعداد واحدهای بحرانی به تعداد انگشتان دست رسیده است که با کمی توجه بیشتر مشکلات‌شان حل و فصل می‌شود.

دبیر خانه کارگر تبریز، گفت: در بحث تعیین دستمزد، انتظار داشتیم دولت طبق تورم ۴۶ درصدی اعلام شده، تمکین کند اما همانطور که شاهد هستیم، با وجود فشارهای فراوانی که به نمایندگان کارگران وارد شد، مبحث تعیین حقوق و دستمزد، مشکلات فراوانی را ایجاد کرده است.

کریم صادقزاده ادامه داد: در این باره نامه‌هایی برای رئیس مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و ریاست مجمع نمایندگان ارسال کردیم و پس فردا نیز در جلسه‌ای با رئیس مجلس این موارد تشریح خواهند شد. 

وی با اشاره به مشکلات عمده جامعه کارگران بازنشسته، از جمله هم ترازی پرداخت عیدی، حق مسکن، حق اولاد، حق عائله مندی و سایر مزایا همراه با شاغلان کارگری، خاطرنشان کرد: در کنار حمایت از حقوق کارگران، حفظ نظام و دستاوردهای نظام اولویت اول ما است اما بنده به عنوان مسئول بازنشستگان تامین اجتماعی سعی خواهم کرد در هفته کارگر، مشکلات و دغدغه‌های این قشر را مورد تاکید قرار دهم و سعی‌مان بر این خواهد بود که بر این مسائل پافشاری کنیم و تا رسیدن به خواسته‌های خود، عقب ننشینیم.

دبیر خانه کارگر تبریز، در پایان با اشاره به خلاصه‌ای از برنامه‌های هفته کارگر در تبریز گفت: دیدار و گفت‌وگوی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و بازنشستگی با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان شرقی،  همراهی کارگران سراسر کشور در دیدار با مقام معظم رهبری،  همایش تجلیل از کارگران و کار آفرینان و پیشکسوتان جامعه کارگری و ورزشکاران، صنعت کفش، بهداشت یاران و حفاظت فنی نمونه و برتر واحدهای تولیدی، گردهمایی کارگران قراردادی و پیمانی و شرکت‌های خدمات پیمانکاری با حضور یکی از نمایندگان مجلس استان، نشست تخصصی زنان کارگر و تجلیل از کارگران نمونه زن/ پرستاران نمونه با حضور یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و عضو شورای اسلامی شهر تبریز و مشاور عالی امور زنان استان از جمله برنامه های ایت هفته خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز