خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبرداد؛

لزوم آمادگی بیمارستان های صحرائی در حوزه زیستی

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۷۷۲۶

رئیس اداره پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر لزوم آمادگی بیمارستان های صحرائی در حوزه زیستی برپائی عملیاتی بیمارستان صحرائی را یکی از اولویت های برنامه ریزی پدافند غیرعامل در حوزه زیستی عنوان کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، غلامرضا نورآبادی، در جلسه هم اندیشی و بررسی چالش های برپایی بیمارستان صحرائی از منظر پدافند غیرعامل، وجود دو بیمارستان صحرائی در مدیریت خدمات پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز را از نقاط قوت این مجموعه برشمرده و گفت: فعالیت بیمارستان صحرائی یک ابزار استراتژیک از ارکان کارگروه تریاژ، تخلیه و درمان دانشگاه علوم پزشکی در زمان های بروز حوادث انسان ساز و  غیرمترقبه است.

وی گفت: این بیمارستان به عنوان مولفه مهم در بحث خدمت رسانی سلامت در مواقع بحران به شمار می رود.

در این جلسه که با حضور نمایندگانی از معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، معاونت درمان، مدیریت پشتیبانی، مدیریت فوریت های پزشکی استان و EOC و با حضور کارشناسان پدافند غیرعامل تشکیل شد چالش های موجود و بهره گیری از درس آموخته‌های این مهم در تجربه برپایی بیمارستان در سال گذشته در روستای قاپلوق از شهرستان مرند مورد بحث قرار گرفت.

با توجه به محوریت مدیریت بیمارستان‌های صحرائی از سوی اورژانس پیش بیمارستانی استان، جلب مشارکت بخش های مختلف دانشگاه به همراه ساماندهی، استخراج و تدوین چارت های مدیریتی در حیطه درمانی، حفاظتی، پشتیبانی توسط مرکز مدیریت فوریت های پیش بیمارستانی و اورژانس 15  از دیگر موراد مطرح شده در این جلسه بود.

براساس این گزارش، در ادامه جلسه و با بحث های کارشناسی، موضوعاتی از قبیل آماده بکار نگهداشتن بیمارستان صحرائی، تامین نیروهای خدمت رسان، برآورد و تامین نیازهای مالی و تدارکاتی، لحاظ داشتن شرایط فیزیکی مکان برپایی بیمارستان و ارائه یک یا دو مانور عملیاتی خدمت رسانی در مناطق مختلف استان بصورت مستمر از موارد مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز