خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم در مجلس عنوان کرد؛

کشف ذخایر بزرگ مس به مساحت 2 هزار هکتار در دلفان کشف شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۷۵۱۲

نماینده سلسله و دلفان در مجلس گفت: منابع گسترده‌ای از مواد معدنی و فلز مس در منطقه محروم این شهرستان کشف شد.

به گزارش ایلنا، یحیی ابراهیمی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه  منابع گسترده‌ای از مواد معدنی و فلزات در مناطق محروم  دلفان کشف‌ شده است، اظهار داشت: ذخایر بزرگ مس پس از پیگیری‌های گسترده از وزارت صنعت، معدن و تجارت و تأکیدات بر ضرورت بررسی و اکتشاف منابع زیرزمینی فلزات و مواد معدنی برای ایجاد اشتغال و توسعه در مناطق محروم دلفان و سلسله کشف شده است.

نماینده سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منابع عظیم مس و به مساحت 2 هزار هکتار در منطقه محروم دلفان کشف شد، عنوان کرد: این موضوع می‌تواند دلفان محروم را متحول کند و ارزش‌ افزوده بسیار خوبی برای لرستان و کشور داشته باشد.

وی بیان کرد: در حال مذاکره برای حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، دولت و شرکت‌های خصوصی برای ایجاد معادن و کارخانه‌های فرآوری برای توسعه، تحول و اشتغال در منطقه دلفان هستیم.

ابراهیمی گفت: معادن مس با 200 گرم مس خالص از 100 کیلوگرم سنگ توجیه اقتصادی دارد، این درحالی‌ است که در این محدوده از 100 کیلوگرم سنگ، یک تا 2 کیلوگرم مس خالص وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز