خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای مرکزی:

پروژه آبرسانی به شهر ساوه با پیشرفت 35 درصدی همراه است / سهم آب تخصیص یافته برای ساوه 444 لیتر بر ثانیه است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۷۳۶۶

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای مرکزی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه آبرسانی به شهر ساوه، گفت: اجرای پروژه آبرسانی به شهر ساوه از سدکوچری با پیشرفت حدود 35 درصدی همراه است.

به گزارش ایلنا، عزت‌اله آمری افزود: اجرای حدود 30 کیلومتر از خط انتقال 131 کیلومتری شهر ساوه و پیگیری مراحل انجام مناقصه اجرای 100 کیلومتر خط انتقال باقیمانده از جمله اقدامات انجام ‌شده در این پروژه بوده است.

وی ادامه داد: اجرای 100 کیلومتر از خط اصلی پروژه آبرسانی به شهر ساوه، یک باب مخزن ذخیره 2000 متر مکعبی بتن آرمه و آبرسانی به 58 روستای در مسیر خط انتقال از جمله اقدامات باقیمانده برای این پروژه است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای مرکزی اظهار داشت: تأمین آب شرب شهر ساوه و 58 روستای مسیر این شهرستان به میزان 14 میلیون مترمکعب آب در سال از دستاوردها و اهداف مهم این پروژه است.

آمری تصریح کرد: پروژه آبرسانی به شهر ساوه از سد کوچری به عنوان بزرگترین پروژه عمرانی استان مرکزی مطرح می‌شود. سهم آب تخصیص یافته برای شهرستان ساوه به میزان 444 لیتر بر ثانیه است که 335 لیتر بر ثانیه آن سهم شهر ساوه و 65 لیتر بر ثانیه آن نیز سهم روستاهاست. همچنین از این میزان 44 لیتر بر ثانیه آن به حوزه صنعت اختصاص خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه سد کوچری در 8 کیلومتری جنوب غربی شهرستان گلپایگان ساخته شده است، بیان داشت: کوچری تنها سد کشور است که 3 استان (اصفهان، مرکزی و قم) از آن بهره‌برداری می‌کنند.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای مرکزی تأکید کرد: هدف از احداث سد کوچری اجرای طرح انتقال 182 میلیون مترمکعب آب در سال از سرشاخه‌های روز دز به سد کوچری با هدف تأمین آب شرب درازمدت شهرهای قم، خوانسار، خمین، گلپایگان، محلات، خمین، ساوه و سلفچگان و نیز تخصیص مقداری از آب انتقال یافته به صنعت برای جبران کمبود روزافزون آب شهرهای با جمعیت بالا است.

آمری ابراز داشت: حجم ذخیره آب سد کوچری 207 میلیون متر مکعب است که در سال 1394 به میزان 23 میلیون مترمکعب آبگیری شد و در سال 1395 نیز آبگیری 60 میلیون مترمکعب برای آن برنامه‌ریزی شد و امید می‌رود آبگیری این سد در سال جاری به 200 میلیون مترمکعب افزایش یابد.

وی اضافه کرد: طرح انتقال آب از سرشاخه‌های رود دز به قمرود از 3 بخش عمده تونل‌های اصلی انتقال و آبگیرها، سد کوچری و خط لوله آب‌رسانی تشکیل شده و سیستم انتقال آب از سرشاخه‌های رود دز شامل چشمه سرداب، رودخانه‌های دره لکو، دره دزدان و دره دایی به مخزن سدکوچری واقع در پایین دست سد گلپایگان است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز