خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار قزوین:

برای استفاده از پساب‌ها در صنایع قزوین برنامه ریزی شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۶۴۸۴

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: باتوجه به وضعیت آب در استان لازم است بهره‌برداری از پساب‌ها مورد توجه قرار گیرد و از آن در صنایع استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مهدی رجحانی در نشست شورای حفاظت از آب و کارگروه سازگاری با کم آبی استان که صبح امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: در حال حاضر میزان مصرف آب توسط صنایع بخش قابل توجهی نیست اما باید برای تامین آب مورد نیاز آن‌ها، پساب‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: برای مصرف آب در صنایع مستقر شهرک‌ها و نواحی صنعتی و خارج از آن‌ها با مشکل خاصی روبه رو نیستیم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر در استان با بحران خشکسالی مواجه هستیم و مسایل مخاطره آمیزی پیش رو خواهیم داشت از این رو باید از افسارگسیختگی در حوزه آب پیشگیری شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای هم در این جلسه گفت: برای کنترل منابع آبی یک‌هزار و ۳۶۷ حلقه چاه غیرمجاز شناسایی و مسدود و همچنین ۳ هزار و ۵۳۳ کنتور هوشمند نصب شده است.

منصور ستوده ادامه داد: استفاده از پساب‌ها در صنایع و معادن و آزادسازی منابع آب متعارف سطحی و زیرزمینی هم از مواردی است که در دستور کار قرار داشته و مورد تاکید است.

مدیرعامل آبفای استان هم با تاکید بر ضرورت مصرف بهینه آب عنوان کرد: شاهد کاهش بارش‌ها هستیم و همین موضوع چالش ایجاد می‌کند و صدای زنگ خطر آب به صدا درآمده است.

داراب بیرنوندی ادامه داد: در تامین آب شرب برخی روستاهای استان با سختی مواجه شده‌ایم و باید از تانکر استفاده کنیم و حفر چاه هم نتیجه‌ای ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز