خبرگزاری کار ایران

در خراسان شمالی؛

۹ هزار نفر مسافر از سیاه چادر‌های نوروزی عشایر بازدید کردند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۵۳۶۹

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی، آداب و سنن عشایر را یکی از پتانسیل‌های گردشگری دانست و گفت: آیین‌های عشایری باعث جذب و بازدید ۹ هزار گردشگر شده که این مهم در شناسایی تاریخ استان بسیار اهمیت دارد.

به گزارش ایلنا، مهدی رشیدی در اختتامیه نوروزگاه عشایری فاروج با بیان اینکه خراسان شمالی از لحاظ جاذبه‌های گردشگری غنی است افزود: سیاه چادر‌های نوروزی به لحاظ تاریخی و فرهنگی جاذبه‌های بسیاری برای گردشگران دارد ضمن آنکه ماندگاری مسافران در سال جدید بسیار بالا بود که این مهم با همکاری و همدلی مدیران متولی انجام شد.

وی گفت: برای استفاده از ظرفیت اقوام مختلف استان باید قومیت‌ها و پتانسیل‌های آن را به مردم کشور بشناسانیم و آنان را با این غنای فرهنگی استان آشنا کنیم که نوروزگاه‌های عشایری یکی از این فرصت‌ها است.

وی افزود: در این ایام بیش از ۷۲۰۰ خدمت به گردشگران و زائران ارائه شده که این نشان می‌دهد استان ما پتانسیل‌های بالایی در شناساندن و ارائه جاذبه‌های فرهنگی _ گردشگری و تاریخی دارد.

مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی گفت: نوروز امسال عشایر استان در ۱۱ نوروزگاه جاده‌ای میزبان مسافران بودند.

روشن ضمیر ادامه داد: گردشگران و زائران در این سیاه چادر‌ها با فرهنگ اقوام کرمانج عشایر، صنایع دستی و غذا‌های آن‌ها آشنا می‌شوند.

خراسان شمالی ۶ هزار و ۲۵۰ خانوار عشایری با حدود ۳۰ هزار جمعیت دارد و این قشر ۲۵ درصد گوشت قرمز و ۳۵ درصد از صنایع دستی استان را تولید و تامین می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز