خبرگزاری کار ایران

بخشدار مرکزی سمنان؛

کمپ های بین جاده ای محلی برای استراحت رانندگان و بازاری برای عرضه محصولات روستایی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۶۷۸

بخشدار مرکزی سمنان با اشاره به برپایی یک سیاه چادر عشایری در مسیر مسافران و زائران علی بن موسی الرضا (ع) گفت: برپایی این سیاه چادرها علاوه برایجاد استراحتگاه موقت برای مسافران، نقش زیادی در شکوفایی اقتصاد روستایی دارد.

محمد شریفی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به برپایی یک سیاه چادر بین راهی در مسیر دامغان- سمنان در حوالی روستای آبخوری به منظور خدمت رسانی به مسافران و زائران امام هشتم (ع) بیان کرد: برپایی این سیاه چادرها از مصوبات ستاد سفر استان است و از آنجا که در مسیر برگشت از دامغان به سمت سمنان هیچ مکانی برای اقامت مسافران وجود نداشت، جانمایی این سیاه چادر در حوالی روستای آبخوری و در کنار مسجد ام البنین(ع) انجام شد تا رانندگان و مسافرانی که برای اقامه نماز و استفاده از سرویس بهداشتی در این مکان متوقف می شوند با استراحت کوتاه در سیاه چادر و استفاده از امکانات آن، رفع خستگی و تجدید قوا برای  ادامه مسیر داشته باشند.

وی افزود: از آنجا که بیشترین حوادث جاده ای در استان سمنان، واژگونی ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان است، افزود: ایجاد مکانی برای استراحت موقت رانندگان و مسافران علاوه بر پیشگیری از حوادث جاده ای در شکوفایی اقتصاد روستایی نیز نقش مهمی دارد.

شریفی با بیان اینکه این سیاه چادر به همت  شرکت تعاونی دهیاری های شهرستان سمنان متشکل از 10 روستا تشکیل شده است، بیان کرد: شرکت تعاونی دهیاری ها چند سال پیش تشکیل شد و تا  کنون فعالیتی نداشته و در سال 1401 برای اولین بار فعال شده است.

وی با اشاره به ارائه انواع محصولات و تولیدات روستایی و عشایری دراین سیاه چادرها گفت: این سیاه چادر عشایری با کمک شرکت تعاونی دهیاری های بخش مرکزی شهرستان سمنان خریداری و نصب شده است و دهیاری روستاهای خیرآباد، رکن آباد، اعلاء، جام، آبخوری و دوزهیر مشارکت فعال تری در فراهم کردن امکانات ارائه شده به مسافران در این سیاه چادر دارند.

روزانه 1000 تا 1500 مسافر از این کمپ بازدید می‌کنند

داریوش اکبری رئیس شورای اسلامی روستای آبخوری با بیان اینکه کمپ شرکت تعاونی دهیاری های بخش مرکزی سمنان با همکاری  پایگاه‌های بسیج و صندوق های خرد محلی  و با حمایت فرمانداری و بخشداری مرکزی سمنان، از ابتدای نوروز تا 15 فروردین  از ساعت 8 صبح تا 21 به مسافران خدمت رسانی می کند، گفت: این  سیاه چادر امسال برای اولین بار در این مکان برپاشده و در سال‌های بعد با برنامه‌های بهتر و هدفمندتری اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به بهره‌مندی و بازدید روزانه 1000 تا 1500 مسافر و زائر از خدمات این کمپ، گفت: ارائه محصولات زراعی و کشاورزی از قبیل: نان محلی، محصولات لبنی، گیاهان دارویی، عسل، شیره انگور، لواشک و آلو خشک از محصولات روستاهای جام، آبخوری و دوزهیر است که در این کمپ به مشتریان عرضه می شود و پخت آش محلی که روزانه در روستای آبخوری پخت و عرضه می شود، متقاضیان زیادی دارد.

انتهای پیام/
شهربانو خسروی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز