خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

روابط گلستان با کشورهایcis در سطح بالا قرار دارد/ پایانه صادراتی محصولات کشاورزی نیاز ضروری استان است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۵۹۴

رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه دراستان گلستان گفت: روابط گلستان با کشورهایcis در سطح بالا قراردارد وتولید کنندگان مشکلی در صادرات محصولات خود ندارند. راه اندازی منطقه آزاد اینچه برون می‌تواند نقطه عطفی برای تحول اقتصادی گلستان باشد.

ذوالفقارامیرشاهی در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهار کرد: مهار تورم و رشد تولید به عنوان شعار سال از سوی مقام معظم رهبری نام گذاری شد که نمایندگی وزارت امورخارجه استان در سالهای اخیر بستر صادرات به ‌کشورهای آسیا میانه و cis فراهم کرده است.

وی افزود: دیپلماسی اقتصادی دولت در حال انجام است به رشد تولید می‌انجامد و  افزایش تولید و صادرات محصول برای کشور ارزآوری دارد و ما در گلستان تلاش کردیم  برای واردات کالاها تجار و بازرگانان مشکل مواجه نشوند.

وی گفت: گلستان قطب تولیدات کشاورزی کشور است که پایانه صادراتی محصولات کشاورزی نیاز ضروری است و توسعه صادرات محصولات کشاورزی و ارز آوری برای استان و همچنین ایجاد فرصت شغلی جدید برای جوانان استان فراهم می کند.

وی ادامه داد: راه اندازی منطقه آزاد اینچه برون می‌تواند نقطه عطفی برای تحول اقتصادی گلستان باشد که واردات کالا در مناطق آزاد نیاز به هیچ مجوزی ندارد و این یک مزیت بسیار مهم برای توسعه استان محسوب می شود.

امیرشاهی بیان کرد: هر چقدر تولید افزایش پیدا کند تقاضا کاهش پیدا می کند ورفاه اجتماعی افزایش پیدا می کند.افزایش تولید وابستگی به کشورهای دیگر را کاهش می دهد و رشد تولید ریشه نجات اقتصاد کشور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز