خبرگزاری کار ایران

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان:

گلستان در سالجاری میزبان ۸ هئیت سیاسی و اقتصادی بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۱۷۱

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان گلستان گفت: در سال ۱۴۰۱ گلستان میزبان ۸ هیئت سیاسی و اقتصادی خارجی اعم از بخش دولتی و خصوصی بود و نتایج بسیار ارزشمندی برای گلستان به همراه داشت و خوشبختانه روند تردد دیپلمات‌های خارجی به گلستان در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایلنای گلستان، ذوالفقار امیرشاهی درجمع خبرنگاران اظهار کرد: درسالجاری دو هئیت متشکل از بخش دولتی و خصوصی از گلستان به کشور ترکمنستان و جمهوری تاتارستان اعزام شدند که ۲ تفاهم نامه در زمینه‌های حمل ونقل، کشاورزی، دامپروری، بهداشت و توریست درمانی و... به امضا رسیده است که به دنبال اجرای مفاد آنها هستیم.

وی ادامه داد: در گلستان اقوام مختلفی با صلح آرامش درحال زندگی هستند و ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه گردشگری، کشاورزی و صنعت و تجارت وجود دارد ولی متاسفانه تاکنون زیر ساخت مناسبی برای  جذب گردشگر در زمینه‌های مختلف فراهم نشده است.

دستیار امور بین الملل استاندار گلستان گفت: باید شرایط زیر ساخت‌های گردشگری و جذب سرمایه  گذاری داخلی و خارجی ایجاد شود که بتوان از این ظرفیت‌ها برای رونق و توسعه اقتصادی استان گلستان استفاده کرد.

امیرشاهی افزود: در حال حاضر ارتباط هوایی گرگان و اکتائو کشور قزاقستان برقرار و حجم مبادلات تجاری قزاقستان با گلستان رشد مناسبی داشته است. خوشبختانه در سالهای اخیر مناسبات فرهنگی مشترک بین کشورهای همسایه گسترش یافته است.

 وی یادآور شد: هم اکنون از فرودگاه بین المللی گرگان دو پرواز به شهر اکتائو قزاقستان و نجف عراق انجام می‌شود و پیگیر خط پروازی  گرگان- استانبول و گرگان عشق آباد هستیم. برقراری پروازهای بین المللی در توسعه اقتصادی گلستان فوق العاده موثر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز