خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر اراک:

نبود پارکینگ مشکل مضاعف شهر اراک/بی توجهی شهرداری در ساخت پارکینگ‌های عمومی

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۴۶۴

عضو شورای شهر اراک و رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه این شورا گفت: با افزایش جمعیت شهر اراک و توسعه آن، موضوع کسری پارکینگ به یک مشکل شهری تبدیل شده است که روز به روز بر دامنه آن افزوده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس خسروانی افزود: متأسفانه با نحوه مدیریتی که در حال حاضر وجود دارد، چشم‌انداز روشنی برای حل‌وفصل کسری پارکینگ دیده نمی‌شود و این موضوع باعث نارضایتی شهروندان اراکی و حتی بروز مسائل اجتماعی شده است.

وی ادامه داد: شورای شهر اراک برای احداث پارکینگ‌های عمومی و محله‌ای اعتبارات خوبی را اختصاص داده و همواره بر آن تأکیدات مکرر کرده است. در چنین شرایطی این شهرداری است که در قبال این مسئله، مسئولیت مستقیم اجرایی احداث پارکینگ‌ها را به عهده دارد.

عضو شورای  شهر اراک و رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه این شورا اظهار داشت: شورای شهر ششم با علم به چالش‌های ترافیکی موجود در شهر اراک، احداث پارکینگ‌های طبقاتی را در دستور کار برنامه‌های خود قرار داد و بارها طی یک سال و نیم گذشته به شهردار در خصوص اجرایی کردن این پروژه تذکر داده است.

خسروانی تصریح کرد: با توجه به توجیه اقتصادی که ساخت پارکینگ‌های خصوصی در شهر دارد، این فرصت وجود داشت که با بخش خصوصی نیز وارد مذاکره شد. اما متأسفانه در این زمینه نیز شهرداری کم‌کاری کرد و اقدامات خاصی انجام نداد.

وی بیان داشت: در حالی که این امکان وجود داشت که با تعریف پروژه‌های مشارکتی، چندین مجتمع پارکینگی در اراک احداث کرده و تا حد زیادی مشکل ترافیکی شهر را حل‌وفصل کرد و سیاست پیاده محور کردن هسته مرکزی شهر را اجرایی کرد.

عضو شورای شهر اراک و رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه این شورا تأکید کرد: احداث پارکینگ در سطح شهر یک فرایند کاملاً تخصصی است و اینگونه نیست که اگر در هر مکانی زمینی پیدا کردیم پارکینگ احداث کنیم.

خسروانی ابراز داشت: در این رابطه یک مدیر شهری هوشمند و کاربلد باید میان حمل‌ونقل شهری، ترافیک، تقاضای سفر و احداث پارکینگ یک رابطه متناسب برقرار کند و تمامی این موارد را در تملک و احداث پارکینگ لحاظ کند.

وی با تأکید بر موارد عنوان شده در خصوص فرایند احداث پارکینگ، اضافه کرد: شرایط مذکور در احداث پارکینگ باید در نظر گرفته شود، در غیر این صورت احداث پارکینگ به صورت غیرکارشناسی، به جای حل مشکل باعث تشدید ترافیک شهری خواهد شد.

عضو شورای  شهر اراک و رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه این شورا همچنین گفت: در شهرداری یک حساب اختصاصی به نام حساب حذف پارکینگ وجود دارد که تخلفات ساختمانی ناشی از عدم تأمین پارکینگ به این حساب واریز می‌شود تا شهرداری از این محل پارکینگ‌های تأمین نشده در ساختمان‌ها را جبران کند.

خسروانی با اشاره به اینکه طبق قانون مبالغ موجود در این حساب تنها باید در حوزه ساخت پارکینگ عمومی هزینه شود، افزود: برای احداث پارکینگ عمومی، حدود 50 میلیارد تومان در حساب حذف پارکینگ شهرداری اراک موجود است که صرف رفع معضل ترافیکی شهر نشده است.

وی با تأکید بر ضعف شهرداری در ساخت پارکینگ‌های عمومی در شهر، ادامه داد: متأسفانه شهرداری اراک طی یک سال گذشته علیرغم وجود این مبالغ و تأکیدات و تذکرات شورای شهر ششم نتوانست اقدامات خاصی در این زمینه انجام بدهد و ارزش این پول روز به روز کاهش یافته است.

عضو شورای شهر اراک و رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه این شورا اظهار داشت: بر این اساس اقداماتی که امکان داشت در سال گذشته با همان میزان مبالغ موجود انجام داده شود، در سال جاری 2 برابر هزینه انجام پذیرد و این کم‌کاری مصداق بی‌توجهی به بیت‌المال است.

خسروانی تصریح کرد: البته خوشبختانه این قانون توسط دیوان عدالت اداری باطل شده و تمامی سازندگان موظف هستند پارکینگ ساختمان خود را تأمین کنند و دیگر نمی‌توانند با پرداخت جریمه این موضوع را حل‌وفصل کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز