خبرگزاری کار ایران

متوسط ماندگاری زائر در مراکز اسکان فرهنگیان بیش از چهار روز است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۹۹۵

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: متوسط ماندگاری زائر در مراکز اسکان فرهنگیان ۴ و نیم روز است و تا هشتم فروردین امسال به ۹۶ هزار و ۵۸۰ نفر در مراکز اسکان خدمت داده شده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، سید امیر شوشتری در جمع خبرنگاران گفت: تعداد ۹۶ هزار و ۵۸۰ نفر تا هشتم فروردین توسط اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اسکان داده شده‌اند که این تعداد در قالب ۲۱ هزار و ۸۹۶ خانواده و ۲۲۷ هزار نفر شب اسکان بوده است.

وی افزود: اکنون سطح اشغال مراکز اسکان ۲۷ درصد در مشهد و ۲۳ درصد در استان است. در شب عید نوروز ظرفیت اسکان در سطح استان غیر متصور و در مشهد پر بود. در این شب ۳۱ هزار و ۷۵۰ نفر در مشهد اسکان داده شد و رضایتمندی زائرین به نحو احسن بود.

شوشتری ادامه داد: در شب عید از ظرفیت اسکان اضطراری نیز استفاده گردید. سعی کردیم همان ظرفیت را نیز تجهیز نماییم تا همکاران فرهنگی و زائرین از آن استفاده کنند. همچنین در مراکز رفاهی نیز ۶۹۰ نفر اسکان داده شدند. در سطح استان ۲۳ مرکز رفاهی رسمی داریم که ۸ مرکز در مشهد و بقیه در شهرستان‌ها هستند. همچنین ۳۰ مرکز رفاهی فرهنگیان در مشهد وجود دارد که متعلق به استان‌های دیگر است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: امسال ۳ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی اسکان در ۳۶ پایگاه فعال بودند. ۳۱ درصد اسکان در اختیار خانواده‌های غیر فرهنگی بود. اولویت انتخاب توسط استان‌های آذربایجان، اصفهان و شهرستان‌ها خراسان رضوی بودند.

شوشتری با بیان اینکه متوسط ماندگاری زائرین در مراکز اسکان آموزش و پرورش استان ۴/۵ روز است و سقف ماندگاری نداریم، عنوان کرد: تعداد ۸۹۵ مدرسه در سطح استان که ۶۱۰ مدرسه در مشهد است، با تعداد ۶ هزار و ۳۴۰ کلاس در مشهد و ۹ هزار و ۱۱۷ کلاس در کل استان خراسان رضوی در اسکان نقش دارند.

وی متذکر شد: در هر کلاس از یک نفر تا ۵ نفر اسکان داده می‌شود. متوسط هزینه دریافتی هر نفر شب، ۱۰۰ هزار تومان است که در کارکنان دولت غیرفرهنگی ۶۰ درصد افزایش و در مشاغل دیگر ۹۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

حجت الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی و زیارت استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: از مجموعه‌هایی که کمک موثر در اسکان داشتند، اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اسکان مدارس بود. امسال افزایش ظرفیت اسکان در این مجموعه با بیش از دو برابر سال‌های قبل داشتیم و استقبال خوبی از سوی جامعه فرهنگی و غیر فرهنگی صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه در اسکان مدارس سرایدار‌ها زحمات زیادی کشیده‌اند که از جانب استاندار و قرارگاه مرکزی سفر تقدیر بعمل آمد، بیان کرد: بودجه زیارت چند سال ردیف نداشت، سال قبل در بودجه سال ۱۴۰۱ تحقق یافت، هر چند ضعیف بود اما یکی از آنها تخصیص به آموزش و پرورش است. مدارس وظیفه اسکان ندارند اما در این کار کمک می‌کنند. در این راستا در کارگروه ملی زیارت مصوب شد در این ایام تعرفه انرژی آنها معاف شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز