خبرگزاری کار ایران

معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش کاشان:

برگزاری اولین المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای کاشان

کد خبر : ۲۱۳۶۵۲

معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش کاشان، از برگزاری اولین المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای با شعار تهذیب دراین شهرستان خبرداد.

معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش کاشان، از برگزاری اولین المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای با شعار تهذیب دراین شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان «علیرضا عابدی» معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش کاشان روز گذشته در نشست حبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان کاشان که در مرکر مشاوره و روان‌شناسی آموزش و پرورش این شهرستان برگزارشده بود در گفتگو با خبرنگاران، ضمن تبریک هفته تربیت بدنی و بهداشت و روان گفت: یکی از مهم‌ترین رخدادهای ورزشی در سال تحصیلی ۹۳-۹۲ برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در شهرستان کاشان با شعار تهذیب است که در یک زمان مشخص و براساس امکانات مدارس و مشارکت پذیری برگزارمی شود.

وی با بیان اینکه این طرح بامشارکت آموزش و پرورش و دیگر ارگان‌ها و نهادهای دولتی کاشان در مدسه صلاحیان این شهرستان به صورت نمادین با حضور مسئولین تربیت بدنی آموزش و پرورش استان اصفهان آغاز و به دیگر مدارس سراسر شهرستان ترویج داده می‌شود. گفت: این طرح به منظور عملیاتی شدن سند تحول بنیادین آمورش و پرورش، مشارکت پذیری و ارتقای مدیریت مدارس از ۲۶ مهر ماه تا پایان سال تحصیلی ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در اولین المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای حدود ۳ میلیون نفر دانش آموز در سراسر کشور شرکت خواهد کرد گفت: حدود ۳۰ درصد از دانش آموزان هر شهرستانی در ۱۳ رشته در این طرح شرکت خواهند داشت.

وی در ادامه تعداد معلمین ورزش مرد و زن تربیت بدنی آموزش و پرورش کاشان را ۱۱۹ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۲ نفر دارای مدرک فوق لیسانس، ۸۵ نفر لیسانس، ۲۰ نفر فوق دیپلم و ۳ نفر دکتری تربیت بدنی هستند.

علیرضا عابدی برنامه‌های تربیت بدنی آموزش و پرورش کاشان را در قالب برنامه‌های آموزشی و مسابقات و جشنواره‌ها اعلام کرد و گفت: در آموزش طرح ملی مدارس پایه اول ابتدایی آموزش‌های پایه ژیمناستیک و طرح آموزش صبا و حرکات بنیادی، پایه دوم آموزش ژیمناستیک، پایه سوم آموزش شنا، پایه چهارم ابتدایی طناب زنی، پایه پنجم آموزش تنیس روی می‌ز، پایه ششم آموزش دومیدانی، پایه هفتم آموزش والیبال، پایه هشتم آموزش بسکتبال برگزار می‌شود.

معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش کاشان در ادامه با اشاره به اینکه طرح‌هایی که از طرف وزارت ابلاغ می‌شود در مدارس اجرا می‌شود این طرح‌ها را شامل طرح حرکات اصلاحی پایش پا‌ها، ساختار قامتی و… است که ازدو سال در آموزش و پرورش اجرا و سال گذشته ۳۴۰ نفر به مرکز مراجعه کرده‌اند.

علیرضا عابدی همچنین از راه اندازی مدارس تخصصی ورزش طی دو سال گذشته خبرداد و گفت: براساس طرح وزارت، مدرسه صلاحی به عنوان مدرسه تخصصی والیبال و استعداد یابی فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری نیز مدرسه موسی بن جعفر(ع) فاز دو ناجی آباد یکی از ۶ مدرسه تخصصی ورزش در استان اصفهان است که از کلاس چهارم ابتدایی یک کلاس ۳۰ نفره و در هفته ۶ ساعت آموزش والیبال داده می‌شود. گفت: مسابقات دانش آموزان طی سال تحصیلی و در رشته‌های محتلف دانش آموزان دختر و پسر برگزار می‌شود که سال گذشته دو هزار و ۳۰۰ نفر دانش آموز پسر و یکهزار نفر دانش آموز دختر در ۱۳ رشته ورزشی دارای انجمن به رقابت پرداختند.

عابدی در ادامه به برنامه‌های هفته تربیت بدنی در شهرستان کاشان نیز اشاره کرد و خاطرنشان کرد: شنبه ۲۶ مهرماه از ساعت ۷ تا ۹ شب گردهمایی معلمان تربیت بدنی و تجلیل از آن‌ها و پیشکسوتان در خانه نگین، دوشنبه ۲۸ مهرماه افتتاحیه المپیاد درون مدرسه‌ای در مدرسه صلاحی با حضور مدیرکل و مسؤولان، سه شنبه ۲۹ مهرماه مراسم تجلیل از مدال آوران دانش آموز و مربیان در کانون جوانه‌ها، جمعه دوم آبان ماه کوهگشت دانش آموزان متوسطه دخترانه به همراه والدین در جزه با همکاری سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان، یکشنبه ۴ آبان ماه مسابقه دوچرخه سواری دانش آموزان متوسطه پسرانه در بلوار امام رضا(ع) با همکاری سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان و جمعه ۹ آبان ماه کوهگشت خانوادگی برای همکاران اداری در روستای خنب و دره از جمله برنامه‌های هفته تربیت بدنی در آموزش و پرورش کاشان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز