خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده های کارگری در کاشان/مردان بیشترین متقاضی استفاده از بیمه بیکاری

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۸۸۲

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان از راه اندازی شورای سازش جهت ایجاد آشتی و رضایت برای پرونده های متشکله در این اداره خبر داد.

محمدباغبانی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه از فروردین سال گذشته تاکنون بیش از دو هزار و ۱۸۸داخواست در خصوص دعاوی میان کارگر و کارفرما تشکیل شده اظهار داشت: سه شعبه هیات تشخیص به سه هزار و ۲۱۷پرونده رسیدگی و رای صادر کرده است.

وی افزود: تشکیل شورای صلح و سازش با هدف جلوگیری از ارجاع پرونده به هیات تشخیص جز برنامه های کاربردی این اداره و مقدمات راه اندازی آن انجام شده است.

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی کاشان خاطرنشان کرد: مدت زمان رسیدگی به دعاوی کارگر و کارفرما از دوماه به دو هفته کاهش یافته است و از تعداد پرونده های متشکله حدود ۹۰درصد متعلق به آقایان و ۱۰درصد را بانوان شامل می شود.

درخواست بانوان کاشانی برای بیمه بیکاری کمتر از آقایان

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان گفت: آقایان بیشتر از خانم ها برای استفاده از بیمه بیکاری اصرار دارند.

باغبانی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۷۹۰ نفر از مستمری بیمه بیکاری استفاده می کنند تاکید کرد: سال گذشته این آمار ۱۸۵۰ نفر بود که با معرفی کارگران متقاضی بیمه بیکاری به شرکت های تولیدی، تعداد این افراد به شکل محسوسی کاهش یافت.

وی خاطر نشان کرد: نکته قابل تامل در بیمه بیکاری این است که درخواست خانم ها برای بیمه بیکاری بسیار کمتر از آقایان است به شکلی که از تعداد مستمری بگیران بیمه بیکاری ۷۰درصد آقا و ۳۰درصد خانم هستند.

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان تصریح کرد: خانم ها تلاش می کنند تا با فضای کار بهتر و بیشتر مانوس شوند و کسب درآمد کنند، ولی آقایان که نان آور خانواده هستند تقاضای بیشتری برای دریافت بیمه بیکاری و جدا شدن از کسب و کار را دارند.

انتهای پیام/
سعید غلامی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز