خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه دکه‌داران در گفت‌وگو با ایلنا:

افزایش 100 درصدی اجاره بهای دکه‌ها/ مردم دیگر مانند گذشته برای همدیگر گل نمی‌خرند/ کاهش چشمگیر فروش تنقلات

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۳۲۲

رئیس اتحادیه دکه‌داران گفت: شهرداری با این وضعیت اقتصادی اجاره دکه‌ها را 50 تا 100 درصد افزایش داده است در حالی که براساس قانون مالک و مستاجر سالانه 12.5 درصد باید اجاره‌بها اعمال شود.

نادر فکری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص آخرین وضعیت دکه‌داران در تهران گفت: وضعیت اقتصادی و پایین آمدن قدرت خرید مردم حتی بر روی صنف ما نیز تاثیر گذاشته است. با وجود این تفکر که کالای عرضه شده از سوی دکه‌داران تنقلات است اما پایین آمدن قدرت خرید باعث شده که مردم حتی در خرید این گونه اقلام نیز با احتیاط بیشتری عمل کنند.

رئیس اتحادیه دکه‌داران ادامه داد: از سوی دیگر مشکلات ما در حوزه مالیات و شهرداری باعث شده که فشار بیشتری به اعضای اتحادیه وارد شود. در بحث مالیات ممیزان مالیاتی هرکاری که دلشان بخواهد انجام می‌دهند و هیچ‌گونه منطقی را قبول ندارند.

وی افزود: در یک منطقه از یک دکه‌دار مالیات سالانه 500 هزار تومان می‌گیرند و از دکه‌دار دیگری 3 میلیون تومان. ما جلسات زیادی با سازمان مالیات استان تهران داشتیم و از آنها منطق اینگونه محاسبه را سوال کردیم حتی بیان کردیم که یک دکه‌دار چقدر درآمد دارد یا چه مقدار فضا گرفته که چنین مالیات‌هایی با این میزان افزایش سالانه در نظر گرفته‌اند. در تمام کشورها مالیات بر درآمد و سود افراد محاسبه می‌شود اما وقتی تمام مقامات اذعان دارند که رکود حاکم است و درآمدها کاهش پیدا کرده بر چه اساس مالیات‌ها را افزایش می‌دهند.

وی اظهار داشت: براساس ماده 12 قانون کسب و کار صراحتاً بیان شده که مالیات ارزش افزوده را کسی باید پرداخت کند که دکه را اجاره داده که در اینجا  شهرداری است اما باز هم سازمان مالیات این مالیات را از ما می‌خواهند از طرف دیگر شهرداری با این وضعیت اقتصادی اجاره دکه‌ها را 50 تا 100 درصد افزایش داده است در حالی که براساس قانون مالک و مستاجر سالانه 12.5 درصد باید اجاره‌بها اعمال شود.

فکری تصریح کرد: ما از شش ماه گذشته به فرمانداری و استانداری نامه دادیم که براساس قانون با ما رفتار کنند و حتی جلسه‌ای با آقای فرهادی فرماندار تهران برگزار کردیم و ایشان قول پیگیری دادند اما پس از آن الان یک ماه است جواب تلفن ما را نمی‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: دکه‌داران در دو حوزه فروش تنقلات و گل و گیاه فعالیت می‌کنند. گل‌فروشی‌ها که کاملاً ضرر می‌کنند؛ مردم دیگر مانند سال‌های قبل برای خانواده خود گل نمی‌خرند و برای مراسم‌ها نیز از گل‌فروشی‌ها خرید می‌کنند.

فکری ادامه داد: وضعیت اقتصادی به گونه‌ای شده که خرید گل اولویت سی‌ام خانواده‌ها هم نیست از طرفی دیگر تنقلات فروشی‌ها نیز با کاهش فروش مواجه شده‌اند و این روند در شش ماه اخیر کاملاً محسوس بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز