خبرگزاری کار ایران

نماینده دادستان قزوین خبر داد؛

صدور اولین حکم ترخیص موقت فرزند خواندگی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۸۲۲

دبیر کارگروه حمایت از اطفال و فرایند تسریع فرزند خواندگی استان قزوین از ترخیص موقت یکی از فرزندان مقیم خانه های کودکان و نوجوانان برای نخستین بار خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حجت الاسلام سقراط کلینی با اعلام این خبر گفت: در راستای تسهیل در امور فرزندخواندگی شرایطی فراهم شده است تا فرزندان مقیم این خانه ها به صورت موقت در اختیار خانواده‌های دارای شرایط قرار بگیرد تا بعد از بررسی کامل حکم قطعی صادر شود.

وی ادامه داد: صدور حکم یاد شده برای اولین بار در استان قزوین صورت گرفته است، در حالی که پیش از این تمامی موارد فرزند خواندگی صرفاً با حکم حضانت به مدت ۶ ماه توسط دادگاه خانواده و در بازه زمانی طولانی تر صورت می گرفت.

کلینی همچنین گفت: در این اقدام که با صدور احکام فرزند خواندگی توسط نماینده دادستان انجام می‌شود، روند خروج فرزند از خانه های کودکان و نوجوانان و بهره مندی آنان از کانون گرم خانواده سرعت بیشتری خواهد یافت.

نماینده دادستان و دبیر کارگروه حمایت از اطفال، امر فرزند خواندگی و فرایند تسریع فرزند خواندگی قزوین گفت: این موضوع موجب افزایش رضایتمندی خانواده های متقاضی فرزندخواندگی و تسریع روند تحویل فرزند به خانواده های متقاضی شده و افزایش رضایتمندی خانواده ها را در پی داشته است.

کلینی خاطرنشان کرد: تسریع در امور فرزندخواندگی با حمایت و دستور ویژه دادستان قزوین عملیاتی شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز