خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استان هشدار داد؛

خودداری مسافران از اتراق در حاشیه رودخانه‌های قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۵۵۳

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: با توجه به ناپایداری‌های جوی و هشدار سطح نارنجی هواشناسی تقاضا می شود مسافران و شهروندان طی روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری از اتراق در حاشیه مسیل ها و رودخانه های قزوین خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمدرضا علیمی با بیان اینکه طی هشدار صادر شده فعالیت سامانه بارشی از عصر امروز در ارتفاعات و روز دوشنبه در سطح استان قوت می‌گیرد، اعلام کرد: از مخاطرات این سامانه بارشی رگبار و رعدو برق و وزش باد و بارش تگرگ در مناطق مستعد پیش بینی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین اظهار کرد: طی این مدت به ویژه در روز دوشنبه با ورود سامانه بارشی جدید به استان احتمالاً شاهد آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، احتمال صاعقه، خسارت در اثر تندباد لحظه‌ای همراه با خیزش گرد و خاک موقت و کاهش شعاع دید خواهیم بود.

علیمی افزود: با توجه به هشدارهای هواشناسی و مکاتبات صورت گرفته، تمامی دستگاه‌های اجرایی در کنار نهادهای امدادرسان برای مدیریت بحران سیلاب احتمالی در حالت آماده باش هستند.

این مسئول تصریح کرد: توصیه می‌شود مردم و مسافران نوروزی از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

وی همچنین از مردم خواست در مدت یادشده هشدارهای و اطلاعیه‌های هواشناسی را جدی بگیرند و از انجام اقداماتی همچون تماشا و تهیه عکس و فیلم در زمان جریان سیلاب که سبب خطرآفرینی برای جان خود و سایرین خواهد شد دوری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین افزود: اسکان فرهنگیان و مراکز گردشگری استان آماده پذیرش مسافران هستند و در صورت بحرانی شدن اوضاع، اماکن مذهبی نیز مسافران در راه مانده را پذیرش خواهند کرد.

وی یادآور شد: با توجه به پیش بینی احتمال اختلال تردد در جاده‌های کوهستانی از مردم می‌خواهیم ضمن رعایت نکات ایمنی جاده‌های کوهستانی در صورت ضرورت نداشتن از تردد خودداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز