خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث‌ فرهنگی استان خبرداد؛

بازدید ۹۶ هزار گردشگر از اماکن تاریخی خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۳۹۶

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: از نیمه اسفند ماه سال گذشته تاکنون ۹۶ هزار نفر از اماکن تاریخی و فرهنگی خراسان رضوی بازدید داشته‌اند که نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایلنا از مشهد، سیدجواد موسوی در قرارگاه عملیاتی مرکزی زائران خراسان رضوی، اظهار کرد: سفرهای نوروزی به مشهد از اسفند ماه سال گذشته آغاز شده، در ۱۳ و ۱۴ اسفند ظرفیت اقامتی مشهد ۸۰ درصد اشغال شده بود که در هیچ سالی در چنین روزی ظرفیت اقامتی مشهد به این اندازه تکمیل نشده بود. همچنین این میزان از اشغال واحدهای اقامتی در نیمه اسفند ماه نشان می‌دهد که برنامه‌ زمان‌بندی سفرها به خوبی توزیع شده است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی خراسان رضوی در خصوص میزان بازرسی‌ها از اماکن اقامتی اظهار کرد: تاکنون توسط ۱۶۰ بازرس ۴۸۰۰ مورد بازرسی داشته‌ایم که طی این بازرسی‌ها ۴۹ واحد پلمب شده‌ و ۶۰ میلیون تومان وجه به زائرانی که شکایت کرده بودند، عودت داده شده است.

موسوی عنوان کرد: تاکنون ۶۶ هزار و ۱۷۵ گردشگر خارجی وارد مشهد شده‌اند که از این تعداد ۱۲ هزار زائر خارجی از کشور عراق، ۵۰۰۰ نفر از کشور افغانستان و مابقی از سایر کشورها بوده‌اند.

وی به استفاده از فرصت نوروز برای فروش محصولات صنایع دستی به گردشگران و مسافران اشاره کرد و گفت: ۷۱۰ غرفه فروش صنایع‌‌دستی در بیش از ۵۰ پایگاه و در ۳۰ شهرستان استان فراهم کردیم تا هنرمندان صنایع‌ دستی در این غرفه‌ها بتوانند محصولات خود را در کنار بازدید گردشگران از مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی به فروش برسانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز