خبرگزاری کار ایران

۵۵۰ هزار نفر شب برای اقامت نوروزی زائران مشهد آماده‌سازی شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۹۲۲

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: برای میزبانی از زائران در ایام تعطیلات نوروز سال آینده حدود ۵۵۰ هزار نفر شب ظرفیت اقامتی دائمی و موقت در این استان آماده‌سازی شده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، یوسف بیدخوری افزود: موج اصلی سفر زائران و مسافران نوروزی به مشهد و خراسان رضوی در ۲ بازه زمانی ۲۵ تا ۲۸ اسفندماه و همچنین ۲۹ اسفند امسال تا چهارم فروردین سال آینده پیش بینی شده است.

وی خاطر نشان کرد: این میزان ظرفیت اقامتی شامل واحدهای رسمی متشکل از هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، خانه مسافر و اقامتگاه‌های بوم گردی و نیز ظرفیتهای دیگر در بخش واحدهای اسکان موقت مانند کمپهای زائر، حسینیه‌ها، زائرسراهای دولتی ، زائرشهر رضوی و غیره است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با تفکیک ۵۵۰ هزار نفر شب ظرفیت اقامتی زائران و مسافران در استان برای نوروز امسال خاطر نشان کرد: واحدهای رسمی با ۱۳۵ هزار و ۳۸ نفر در مشهد و در مجموع ۱۴۹ هزار و ۴۳۷ نفر در استان دارای سهم قابل قبولی در میزبانی هستند.

وی افزود: واحدهای دولتی اقامتی شامل زائر شهر رضوی، زائر سراهای دولتی و غیره مجموعا ۹۷ هزار و ۸۵۸ نفر شب ظرفیت دارند.

بیدخوری گفت: همچنین کمپ‌های شهرداری، حسینیه‌ها، مدارس و آموزشگاههای اسکان موقت در مجموع ۱۳۳ هزار و ۲۵۰ نفر ظرفیت و بقیه ظرفیتهای اقامتی مربوط به سالنهای ورزشی، مدارس آموزش وپرورش، سالنهای اداره کل ورزش و جوانان، سالنهای شهرداری، اردوگاه‌های سپاه و سالنهای ادارات دولتی و حوزه‌های علمیه است.

وی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت کمپها و اماکن اقامتی روباز در صورت مساعدت هوا و عدم کاهش دما انجام می شود تا از بروز هرگونه مشکل و تبعات جلوگیری شود.

این مسوول در حوزه گردشگری خراسان رضوی بیان کرد: آمادگی کامل در بخش اسکان نوروزی در استان وجود دارد و با توجه به تجربه دوره‌های گذشته سفر از جمله نوروز امسال، آمادگی لازم برای مواجهه با سرمای هوا و شرایط خاص در روند میزبانی را داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز